معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جزو برترین استانهای صادرکننده در حوزه صنایع دستی است.
کد خبر: ۴۳۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 10 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، پروانه حیدری ، با تبریک روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: استان کرمانشاه از دیرباز مهد صنایع دستی بوده و تولیدات سنتی این استان به هزاره های گذشته برمی گردد که نمونه غالب آن گلیم، گیوه، سازهای سنتی، زیورآلات سنتی، ابزارآلات فلزی، سراجی سنتی و ... است.

  وی ادامه داد: نکته قابل توجه در بحث صنایع دستی استان مقوله صادرات است که استان کرمانشاه جزو برترین استانهای صادرکننده در حوزه صنایع دستی است.
  
حیدری با اعلام میزان صادرات صنایع دستی استان در طول یکسال گذشته، گفت: در طول سال 95 مجموعا 18 میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان کرمانشاه صورت گرفت که از این حیث جزو استانهای برتر صادرکننده صنایع دستی کشور هستیم. 

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: هیچ آمار دقیقی از تعداد فعالان حوزه صنایع دستی در سطح استان کرمانشاه و یا سطح کشور وجود ندارد، چون هرگز آمارگیری خاصی در این حوزه انجام نشده، اما تصور ما این است که حدود 20 هزار نفر در این استان در حوزه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 250 رشته صنایع دستی شناخته شده وجود دارد که بیش از 60 رشته آن در استان کرمانشاه تولید می شود.
 
 این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی یک نمایشگاه ویژه فروش صنایع دستی با 20 غرفه در محل موزه صنایع دستی استان و همچنین یک نمایشگاه ترویجی صنایع دستی تحت عنوان آیات قرآنی در محل تکیه معاون الملک دایر کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار