مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبرداد
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: استاندار اصفهان قول داده است که تا پایان سال یکی از خانه‌های میراث فرهنگی را به دبیرخانه ادیان توحیدی واگذار کند.
کد خبر: ۴۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 05 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی از اصفهان از برگزاری جلسه مشترک رهبران ادیان توحیدی به مناسبت نیمه شعبان و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار کرد: در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) نشست مشترکی با رهبران ادیان توحیدی با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست که رهبران ادیان توحیدی زرتشتیان، مسیحیان، کلیمیان حضور داشتند به گزارشی از عملکرد برگزاری همایش بزرگ ادیان توحیدی که در اواخر سال گذشته برگزار شد، پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ ادیان توحیدی تصریح کرد: حضور رهبران ادیان توحیدی داخل کشور و دیگر نقاط جهان یکی از نقاط مثبتی بود که سبب ایجاد همدلی و شناخت بیشتر اشتراکات و مقدسات ادیان توحیدی شد.

وی به وجه مشترک دیگری از ادیان توحیدی و اعتقاد به بحث آمدن منجی و فرجام مشترک ادیان اشاره و گفت: تمامی ادیان توحیدی به آمدن چنین روزی اعتقاد راسخ دارند.

ارزانی بیان کرد: تعبیر آمدن منجی در دین زرتشتیان با عنوان «سوشیانت» و در دین یهود «ماشیح» یعنی مسیح سودرساننده یاد می‌شود و یهودیان معتقد هستند که مسیح به معنای مسح شده، مقدس و متبرک است.

وی افزود: مسیحیان نیز معتقد هستند «مسیح» یک رستاخیز داشته و در آخر زمان هم می‌آید و تمام ادیان اعتقاد دارند فرجام جهان پایان خوش است.

رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: در این نشست به آموزه‌های امام خمینی (ره) و هویت‌بخشی که به ایرانی مؤمن داشتند پرداخت شد.

وی ادامه داد: رهبران ادیان معتقد بودند امام خمینی (ره) فقط اسلام را زنده نکرد بلکه دین را زنده کرد و به ایرانی مؤمن هویت‌بخشی کرد.

ارزانی همچنین از ابقای خود در سمت رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی با حفظ سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: یکی از درخواست‌های جمع رهبران ادیان توحیدی از استاندار اصفهان با توجه به رزومه صفاخانه این بود که با توجه به سابقه 100 ساله صفاخانه یک مکان مستقل برای دبیرخانه توحیدی در نظر گرفته شود که استاندار اصفهان قول داد یکی از خانه‌های میراث فرهنگی را تا پایان سال جاری به این مهم اختصاص دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار