دراین کارگروه که به ریاست استاندار استان برگزار شد , اعضاء به حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با ارائه راه حل ها ی کاهش تعارضات بین انسان و خرس تاکید داشتند.
کد خبر: ۴۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 03 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ,نخستین نشست کارگروهی جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با تاکید بر ارائه راه حل های کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه ای در یازدهمین روز از خرداد ماه 96 به ریاست دکتر خادمی استاندار استان بمدت 2 ساعت در محل استانداری استان برگزار شد.
دراین کارگروه که با حضور نمایندگانی از 21 دستگاه اجرایی و نماینده شبکه زیست محیطی و منابع طبیعی استان برگزار شد سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: باید به دنبال جزیره هایی امن برای نجات تنوع زیستی بود , چنین مناطقی را همچون جزایر امید , برای تداوم حیات در شرایط طبیعی , مورد حمایت و حفاظت قرار داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه تقابل انسان و جانوران وحشی را یکی از چالش های پیش روی کارشناسان محیط زیست در امر حفاظت از گونه های جانوری دانست و گفت: افزایش روز افزون جمعیت انسان و توسعه در مجاورت زیستگاههای طبیعی منجر به افزایش بهره برداری از منابع طبیعی , تجاوز به زیستگاههای حیات وحش و در نتیجه کاهش کیفیت و یا تخریب آنها می شود که این امر باعث تقابل انسان با گوشتخواران بزرگ شده است.
این مقام مسئول تنها راهکار اصولی و منطقی برای اداره طولانی مدت و پایدار یک گونه مورد حفاظت را انجام مطالعات جامع و تهیه طرح مدیریت اصولی دانست.
وی ادامه داد : با توجه به اهمیت موضوع تلاش داریم پژوهشی تحت عنوان حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با تاکید بر ارائه راه حل های کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه ای که گونه شاخص جانوری استان محسوب می شود انجام بدهیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع گردد.
هاشمی تصریح کرد: این پروژه چشم انداز 5 ساله دارد و حدود 9/1 میلیارد تومان برآورد هزینه ای این طرح در این مدت می باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان افزود: موضوع به تصویب اعضاء رسید وباید درشورای برنامه ریزی استان مطرح و تصویب گردد.
ذخیرگاه زیست کره دنا با مساحتی معادل 255537 هکتار در غرب کشور و در دل رشته کوههای زاگرس واقع شده است که یکی از مهمترین زیستگاههای خرس قهوهای به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار