نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: سرقت هفته هم اختصاص دارد به سرقت از یکی از بانکهای شهر در خیابان شیخ کلینی که در جریان این سرقت، 41میلیون تومان وجه نقد با تهدید کارمندان بانک به سرقت رفت.
کد خبر: ۴۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 05 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، یکی از جنجالی ترین خبرهای هفته در هفته ای که گذشت بروی خروجی تمامی خبرگزاری های محلی و روزنامه های اصفهان قرار گرفت تا نخستین استیضاح و در نهایت برکناری یک شهردار از شهر اصفهان در تاریخ رسانه ها رقم بخورد.

این خبر در میان رسانه های متفاوت با نگرش و دیدگاه سیاسی و اجتماعی خاص آن رسانه بازتاب یافت. این رویداد هم به به لحاظ نو بودن این اتفاق در طول سالها مدیریت شهری در اصفهان و هم به دلیل تقابلی که شورای چهارم با مجموعه مدیریتی شهرداری اصفهان داشت در نوع خود برای اهالی رسانه، جالب بود.

البته این برکناری در ابتدای هفته به یک انتصاب در آخر هفته هم ختم شد.

شهردار برکنار شده اصفهان، با رای اعضای شورای شهر قم به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.
قرار است به زودی سقائیان نژاد در مراسم معارفه به عنوان شهردار این شهر معرفی شود.

شهردار جدید اصفهان نیز به گفته امینی رئیس شورای شهر تا دو هفته آینده معرفی خواهد شد.
از خبرهای استیضاح و برکناری شهردار با همه حاشیه ها و روزهایی که از اصفهان انرژی گرفت اگر بگذریم، در هفته گذشته، خیابان استانداری اصفهان هم خبرساز بود.

گاوی که روبروی ساختمان استانداری اصفهان کشته شد و دامدارانی که برای اعلام نظر خود در مورد آزادسازی نرخ شیرخام به جلوی این ساختمان آمده و تجمع کرده بودند، از جمله خبرهایی بود که مورد نظر رسانه ها قرار گرفت.

بیش از آنکه این تجمع خبرساز شود، اقدام نمادین دامدارانی اصفهانی در کشتن یک گاو در خیابان استانداری برای نشان دادن ضرر دامداری ها به دلیل فروش شیر با نرخ های کنونی و افزایش هزینه های دامداری ها، توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

سرقت هفته هم اختصاص دارد به سرقت از یکی از بانکهای شهر در خیابان شیخ کلینی که در جریان این سرقت، 41 میلیون تومان وجه نقد با تهدید کارمندان بانک به سرقت رفت.

البته پلیس اعلام نکرده است که این سرقت به صورت مسلحانه بوده است یا خیر.

از جریان افتادن صدای جوش و خروش زاینده رود دیگر خبر اصفهان در هفته ای که گذشت بود.

زاینده رود بعد از حدود 50 روز در شهر از جریان افتاد و تابستان داغ اصفهان علی رغم وعده های بسیاری که می خواست زاینده رود را همواره خروشان نگه دارد، بدون زاینده رود خواهد آمد.

احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با دستور استاندار اصفهان و سرپرستی مسعود صفاری پور از دیگر خبرهای حوزه اقتصاد در استان بود که به دنبال احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور این اقدام اجرایی شد.

استعفا در جلسه علنی اتاق اصناف استان اصفهان از آن دست خبرهای تامل برانگیز هفته گذشته بود.

عباسعلی بصیرت که سالها ریاست اتاق اصناف استان اصفهان را بر عهده داشت، در جلسه علنی اتاق اصناف استان به همراه امامی که او نیز عضو هیئت رئیسه اتاق است، استعفای خود را در میانه جلسه اعلام می کنند و سبب اخلال در روند برگزاری جلسه می شوند.

البته این استعفا مورد پذیرش هیئت رئیسه قرار نگرفته است.چراکه این استعفا براساس روال قانونی طی نشده است.

برخی از اعضا معتقداند بصیرت برای بازگشت دوباره بر کرسی ریاست اتاق اقدام به این کار کرده است.
در حال حاضر پاک نژاد ریاست اتاق اصناف استان اصفهان را بر عهده دارد.

برگزاری دومین سالگرد ارتحال آیت الله طاهری قبل از برگزاری حاشیه هایی را با خود به همراه داشت.

چند روز قبل از برگزاری این مراسم، بنرهایی با هماهنگی شهرداری منطقه پنج در محله حسین آباد اصفهان نصب شد اما عده ای که برخی آنها را کارگران شهرداری می دانند، بنرها را از سطح شهر جمع آوری کردند.

این مراسم روز سه شنبه با حضور موسوی لاری فعال اصلاح طلب کشور در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان برگزار شد.

همچنین در این هفته اجتماع مردمی با نام "ما اجازه نمی دهیم" در گلستان شهدای اصفهان و با سخنرانی رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس، برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار