مدیركل گمرک استان سمنان اعلام کرد:
به گزارش تابناک سمنان، مدیر كل گمرک استان سمنان از افزایش37 درصدی حجم صادرات سمنان و رشد 147 درصدی درآمدهای گمرکی این استان در دو ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی سعدالدین در جمع خبرنگاران حجم صادرات گمرکی این استان در دو ماهه امسال را 85 هزار و 423 تن اعلام و اظهار کرد: ارزش این صادرات 27 میلیون و 699 هزار و 794 دلار بوده است.

وی با اشاره به تنوع کالاهای صادرتی در این استان ادامه داد: هيدرو كربن سبك، پودر لباسشويي، شمش سرب،کولر آبي، سيمان، فروسیلیسم، سودپرک، كرك بزي، قاشق و چنگال یکبار مصرف، آب ژاول، انواع شيلنگ، کاشی، نمك خوراكي، كابل مسي، جامبوبک پودر باریت، پلاستك فريزر و پاكت‌هاي پلاستكي، اسید کلریدریک و... از مهمترین اقلام صادر شده از گمرک سمنان در این دو ماه بوده است.

افزایش صادرات استان سمنان به 18کشور جهان

مدیر كل گمرک استان سمنان با بیان اینکه این کالاها به 18 کشور جهان صادر شده افزود: كشورهاي افغانستان، عراق، پاكستان، هند، كره،تركيه، ارمنستان، امارات متحده عربي، تركمنستان، انگلستان، هنگ‌كنگ، آذربايجان، ازبكستان، ايتاليا، گرجستان، آلمان و ... از مهمترین بازارهای صادراتی این استان در این مدت بوده است.

وی از افزایش حجم و ارزش صادرات گمرکی در سمنان خبر داد و گفت: کالاهای صادراتی این استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 37 درصد و از نظر ارزش دلاري 19 درصد افزايش داشته است.

سعدالدین متوسط ارزش دلاري هر تن کالای صادراتی از گمرک این استان را 324 دلار اعلام کرد و گفت: متوسط ارزش دلاري هر تن کالای وارداتی نیز سه‌هزار و هشت دلار بوده است.

افزایش درآمدهای گمرکی سمنان

مدیر كل گمرک استان سمنان از افزایش147درصدی درآمدهای گمرکی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: گمرکات این استان در دو ماهه اول امسال با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 24 هزار و 870 ميليون ريال درآمد کسب کرده است.

وی به آمار دو ماهه واردات موقت و قطعي در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسـال سه‌هزار و473 تن كالا به ارزش 10 میلیون و 446 هزار و188 دلار از اين گمرك ترخيص شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ماشين‌آلات خط توليد و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجاتی همچون: پنبه شانه‌نزده و حلاجي نشده، ماشين‌هاي شستن سفيدکردن يارنگ کردن، ماشين‌هاي نخ پيچي، الياف سنتتيک، ماشين‌هاي شانه‌زني،ورق فولادي، هادي‌هاي برق، ماشين‌آلات تصفيه آب،آهن يا فولاد غيرممزوج، کائوچوي اتيلن پروپيلن، اجزاءقطعات ترانسفورماتورها، اجزاء و قطعات انباره‌هاي برقي و... از عمده‌ترین كـالاهاي وارداتي به این استان است.

مدیر كل گمرک استان سمنان با بیان اینکه اینكالاها از 14 کشور جهان وارد گمرک سمنان شده ادامه داد: کالاهای وارداتی عمدتا از كشورهاي ازبكستان، تركيه، سوئيس، آلمان، چين، ايتاليا، جمهوري كره، هند، ژاپن، نروژ ،اسپانيا، فرانسه، بلژيك، اتريش و... وارد اين گمرك شده است.

سعدالدین اضافه کرد: میزان واردات به گمرک سمنان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 52 درصد و از نظر ارزش دلاري 177درصدافزايش را نشان مي‌دهد.

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار