رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: تحقق هر امری در کشور منوط به همراهی و مشارکت آحاد مردم است و نامگذاری با مسمای امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، سرآغاز مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه با مشارکت خود مردم است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 09 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، علی منصفی راد امروز ( ۲۱فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: مهمترین تفاوت شعار امسال با شعارهای بیش از یک دهه اخیر، برجسته تر شدن نقش مردم در شعار سال است، در همین راستا جهاددانشگاهی استان سمنان یک طرح پیشنهادی با موضوع تحقق شعار سال و عملیاتی کردن آن آماده و ارائه کرده است.

وی افزود: طرح ملی مشاغل خانگی در سال های گذشته با همکاری جهاددانشگاهی و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان اجرا شد و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر در این طرح مشارکت داشتند، در طرح پیشنهادی سال‌جاری، این طرح با هدف توسعه مشاغل خانگی و آموزش راه‌اندازی کسب و کار با همکاری استانداری سمنان و دهیاری‌های استان در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: دو طرح فناروانه این نهاد با عنوان تولید مالچ معدنی و اولین کود گرانوله هفت جزئی دنیا بر پایه مواد معدنی، که در سال گذشته با حضور وزیر کشور رونمایی و تولید نمونه اولیه آن آغاز شده بود، انشاءالله در سال‌جاری خط تولید این دو محصول فناروانه راه‌اندازی می‌شود.

منصفی راد همچنین گفت: دو طرح فناورانه شامل تولید مالچ معدنی زیست سازگار و طراحی سامانه های ثبت اتوماتیک رکوردهای اقتصادی در پرورش دام سبک که در سال گذشته توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی استان ارائه و تولید شد، به عنوان دو طرح شاخص ملی در جهاددانشگاهی کشور ثبت شد.

وی افزود: طرح ملی تولید تاندون برپایه گرافن نیز با همکاری یکی از دانشمندان و نخبگان ایرانی مقیم کشور انگلستان به عنوان یک مأموریت ملی از سوی جهاددانشگاهی کشور ابلاغ شد و همزمان با دهه مبارک فجر سال گذشته، ماده اولیه تولید تاندون با حضور معاون رئیس جمهور در سمنان رونمایی شد و انشاءالله فاز حیوانی این طرح در سالجاری راه‌اندازی می‌شود و پس از ۶ ماه، وارد فاز انسانی خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: دو طرح فناورانه و دانش بنیان در سال‌جاری نیز در دست اقدام و پیگیری است، طراحی و ساخت فیلترهای تصفیه هوا برای جلوگیری از آلایندگی خودروها و همچنین تولید پودری از استخوان ماهی برای ترمیم پوکی استخوان با تلاش و پیگیری پژوهشگران و محققان جهاددانشگاهی در حال انجام است.

منصفی راد اضافه کرد: پیگیری و اجرای طرح های شاخص در حوزه فرهنگ و معارف و راه اندازی شعبات مؤسسات فرهنگی و قرآنی با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآنی، و برگزاری بیش از ۱۴۰ دوره ی آموزشی مهارتی در حوزه‌های پزشکی، امداد و نجات، کمک پرستاری و ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر از فراگیران در سال گذشته از مهمترین اقدامات شاخص جهاددانشگاهی استان در سال گذشته بوده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار