تعدادی از سهامداران شرکت سبزینه گلستان طی روزهای گذشته تجمع اعتراض‌آمیزی مقابل اداره اوقاف و خیریه شهرستان طرقبه شاندیز صورت دادند و در این رابطه مسئولان دادگستری و اوقاف وعده رسیدگی و پیگیری فوری این پرونده را داده‌اند.
کد خبر: ۴۳۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 27 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از نخست نیوز،در یکی دو روز گذشته جمعی از سهامداران شرکت سبزینه گلستان تجمع اعتراض آمیزی را مقابل اداره اوقاف و خیریه شهرستان طرقبه شاندیز صورت دادند.
براساس گفته‌های سهامداران بیش از 10 سال قبل «شرکت سبزینه گلستان» زمینی در حدود 42 هکتار به عنوان اجاره از اوقاف شهرستان دریافت کرده است.
این شرکت با بیش از 1500 سهامدار دارای مجوز کاربری باغی و کشاورزی بوده و جهت احیا و آبادانی آن اقداماتی از سوی سهامداران این شرکت صورت گرفته بود و در همین حین سهام آن نیز در میان مردم خرید و فروش شده است.
در جهت پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان دادگستری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه‌شاندیز رفتیم تا نظر آن‌ها را در این رابطه جویا شویم.
حامد جاوید معاون امور اراضی اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز نسبت به تجمع صورت گرفته سهامداران شرکت سبزینه گلستان اظهار داشت: اراضی شرکت سبزینه گلستان در نزدیکی بند گلستان طرقبه به تولیت اقای اعتماد گلستانی به سهامداران واگذار شده بود.
وی افزود: هفته گذشته طبق رأی دادستان شهرستان در شورای حقوق بیت المال، ساخت و سازها و بناهای احداث شده در این محل تخریب شده است و در تجمع صورت گرفته مقابل اداره اوقاف نسبت به رأی دادستانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دخالتی نداشته است.
معاون امور اراضی اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با بیان اینکه از نظر مدیریتی برخی موقوفات توسط اداره اوقاف مدیریت می‌شود خاطرنشان کرد: موقوفه مذکور منطقه گلستان (معروف به ملا محمد یا ملا قاسم) متولی خاص دارد و پاسخگویی برعهده ایشان است.
جاوید با اشاره به تعداد نزدیک به 5 هزار سهامداران این موقوفه تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان مرجعی برای تأیید یا رد اجرای این حکم تخریب نیست لذا مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای با حضور نماینده سهامداران و دادستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مسئولان مربوطه در مسجد جامع گلستان برگزار شود.
وی تأکید کرد: به دلیل کاربری باغداری و کشاورزی موقوفه، هرگونه ساخت و ساز بنا باید با مجوز صورت گیرد که احتمال دارد به همین دلیل رأی بر تخریب داده شده لذا رونوشت نامه پیگیری را به دادستان شهرستان طرقبه شاندیز برای شرکت در این جلسه ارسال شده است.
قاضی جواد شاکری دادستان طرقبه شاندیز نیز در این رابطه اظهار کرد: سؤال اینجاست در موقوفه مذکور چرا اراضی ملی را به این شرکت و برخی از افراد واگذار شده است؟ برهمین اساس معتقدیم مدیران شرکت دچار تخلف شده‌اند.
وی با بیان اینکه این موقوفه و شرکت سبزینه دچار تخلفاتی از جمله تصرف عدوانی اراضی ملی و تضییع حق مردم شده‌اند افزود: در این رابطه از هر دو زاویه پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.
دادستان طرقبه شاندیز ضمن تأکید بر این مطلب که اراضی ملی متعلق به مردم است بیان کرد: نوع پرونده زمان‌بر خواهد بود و البته یکی ازگزینه‌های بررسی تخلفات موقوفه و اداره اوقاف است. 
شاکری گفت: دستگاه قضا مدافع حقوق مردم است و طبق قانون به کلیه مسائل رسیدیگی می‌کند و هرگز اجازه نخواهد که حقی از افراد مرتبط با این پرونده تضییع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار