معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: ضروری است ایستگاه سنجش کیفی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب شود.
کد خبر: ۴۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 02 June 2015

حسن قاسم پور در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در حال حاضر در کل استان اردبیل فقط یک ایستگاه سنجش کیفی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل داریم.

وی افزود: به دلیل اینکه سیستم این ایستگاه پیشرفته نیست و فقط یک ایستگاه دایر است کیفیت سنجی هوا با محدودیت انجام می شود و بر همین اساس خرید یک ایستگاه و نصب در مرکز شهر اردبیل را به مدیریت بحران استان درخواست دادیم.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان گفت: هزینه خرید هر ایستگاه بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال است و ما نیازمند تجهیزات پیشرفته هستیم تا بتوانیم نسبت به سنجش کیفیت هوا اقدام کنیم.

قاسم پور با بیان اینکه مشابه تجهیزات فعلی ۳۰ سال قبل در برخی کشورهای اروپایی استفاده می شد، اضافه کرد: به دلیل محدودیت اعتباری تاکنون محیط زیست موفق به خرید ایستگاه جدید نشده است.

وی در عین حال به ضرورت نصب ایستگاه در سایر شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که ایستگاه در خلخال و پارس آباد یعنی شمال و جنوب استان نصب شود به مراتب اطلاعات و داده های دقیق تری به دست خواهد آمد.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به هزینه های قابل توجه نگه داری اضافه کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت اعتباری قرارداد شش ماهه نگه داری ایستگاه منعقد شد اما امسال برای ۱۲ ماه قرار داد منعقد شده است.

قاسم پور دلیل افزایش مدت زمان قرارداد را تامین بودجه سازمانی عنوان و اضافه کرد: برای قرارداد سال جاری ۶۰۰ میلیون ریال هزینه لازم است.

وی خواستار توجه مدیریت بحران استان به ضرورت تامین و نگه داری ایستگاه های سنجش کیفی هوا شد و ابراز امیدواری کرد در سال جاری ایستگاه جدید خریداری و نصب شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار