تابناک: معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ‌گفت: در ‌اصفهان و شهرستان گلپایگان از تسهیلات مسکن روستایی بسیار کم‌تر از استان‌های دیگر استفاده شده و اصفهان در این مورد از بسیاری استان‌ها عقب افتاده است.
کد خبر: ۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ 11 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدیان ‌در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کشور حدود 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تا ابتدای برنامه چهارم بیش از 85 درصد این واحدها غیرمقاوم بودند.

وی افزود: در طول برنامه چهارم و پنجم حدود یک میلیون و 700 هزار واحد در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شدند و حتی مساکن روستایی برخی استان‌ها تا بیش از 50 درصد مقاوم‌سازی شده‌اند.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی کشور با اشاره به بازدیدهای روستایی در شهرستان گفت: در استان اصفهان و شهرستان گلپایگان از تسهیلات مسکن روستایی خیلی کمتر از استان‌های دیگر استفاده شده و بیشتر بافت‌های روستایی استان و شهرستان گلپایگان غیرمقاوم و فرسوده هستند.

وی با تأکید بر استفاده بیشتر روستاهای استان از این تسهیلات بیان کرد: دولت امسال تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان برای 200 هزار واحد روستایی در نظر گرفته و این مطلب به استان ابلاغ شده است ضمن اینکه کمک‌های جنبی دیگر مانند قرض‌الحسنه و اعتبارات آواربرداری بافت‌های فرسوده نیز به این موارد ارائه می‌شود.

مهدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان محلی و دهیاران استفاده مردم روستاهای استان و شهرستان از این تسهیلات بیش‌تر شود تا با تامین اعتبارات و کمک‌های جنبی تا یکی دو سال آینده میزان مقاوم‌سازی خانه‌های روستاهای استان به میانگین کشوری برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار