تابناک: استاندار اصفهان با تاکید بر معرفی مفاخر ادبی این استان، از برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 01 June 2015
به گزارش تابناک از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دومین جلسه انجمن مفاخر استان اصفهان اظهار کرد: فراخوان برای ارسال آثار ادبی به این همایش در سه هفته آینده آغاز می شود.

وی گفت: طبق پیش بینی ها، این همایش در اردیبهشت سال آینده با هماهنگی تمام مراکز علمی و فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه در این همایش جایگاه مقام ادبی اصفهان و اثرات این مقام در ادبیات کشور معرفی خواهد شد، افزود: افرادی که در رابطه با ادبیات کشور در استان اصفهان فعالیت داشتند و جزء مفاخر ادبی کشور هستند به مردم شناسانده و آثار آنها نیز بازتولید و تکثیر خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان همانطور که در علوم جایگاه ویژه ای دارد در رابطه با ادبیات نیز از جایگاه شاخصی برخوردار است و از سه مکتب موجود خراسانی، عراقی و اصفهانی، مکتب ادبی اصفهان جایگاه رفیع تری نسبت به دو مکتب دیگر دارد و این انجمن باید در حد این مکتب فعالیت کند.

وی بر برگزاری منسجم و مستمر جلسات این انجمن تاکید و اظهار کرد: بسیاری از اساتید و مفاخر استان علاقه مند هستند که در برگزاری همایش مشارکت داشته باشند که این موضوع هم در غنای همایش و هم در مقبولیت آن تاثیرگار خواهد بود.

زرگرپور گفت: انجمن مفاخر استان اصفهان سابقه بسیار طولانی دارد ولی متاسفانه در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و جلسات آن برگزار نمی شد.

وی تصریح کرد: برخی از استانها که از نظر بنیه علمی و مفاخر شاید در حد و اندازه اصفهان نباشند، در حوزه مفاخر بهتر و بیشتر از اصفهان فعال بوده اند.

استاندار اصفهان افزود: در دولت جدید سعی شده اهمیت بیشتری به این گونه انجمن ها داده شود و با تشکیل جلسات مستمر برنامه های مشخص تری برای آینده این انجمن طراحی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار