ائمه جمعه شهرستان‌های استان اصفهان با بیان اینکه شرکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت کشور است تاکید کردند: برگزاری انتخابات نشان دهنده اقتدار نظام است و ما باید با شرکت در انتخابات این اقتدار را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 12 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی امام جمعه شهرضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد صدیقه طاهره(س) شهرضا با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتظار شناخت ویژگی‌ها و صفات امام عصر(عج) و ترویج شناخت آن امام همام در جامعه است.

وی افزود: برای فرد منتظر، معرفت به امام زمان(عج) و شناخت علائم ظهور از ملزومات است تا بدینوسیله دچار خطا و اشتباه نشود و راه را گم نکند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به انتخابات، گفت: انتخابات یکی از دو رکن مردم‌سالاری دینی است و سبب عزت ملی، تقویت ملت ایران و آبروی نظام در جهان می‌شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح از نگاه مقام معظم رهبری، گفت: شرکت در انتخابات یک ضرورت عقلی و شرعی است که در انتخابات باید دقت در شاخص‌ها و تفکر و تعقل در جمع‌بندی داشت.

وی با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید در شعار و عمل از مردم ضعیف جامعه حمایت کرده و با روحیه جهادی و کار مداوم به آنان خدمت کنند، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی اگر به مردم قولی می‌دهند باید بر اساس امکانات و نیازهای داخلی کشور و بدون توجه به کمک‌های خارجی باشد.

یعقوبی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در این انتخابات، گفت: این امر سبب اقتدار و امنیت کشور است و یکی از سفارشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست‌اندرکاران انتخابات، صیانت از آرا مردم است.

وی با بیان اینکه هر کسی که به هر نحوی در این انتخابات شرکت دارد باید از آرا مردم که حق‌الناس است، حراست کامل کند، اظهار داشت: ما باید در سرنوشت خودمان و جامعه ایفای نقش کنیم، انتخابات مظهر خودباوری است، زیرا با حضور در انتخابات اعلام می‌کنیم که در نحوه مدیریت کشور مؤثر هستیم.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در ایام انتخابات، بیان کرد: باید از تخریب دیگران پرهیز شود زیرا اخذ آرا عمومی با استفاده از تخریب دیگران و حذف سایر رقیبان انتخاباتی از نظر شرعی هم ایراد دارد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد حضور مردم در انتخابات حداقلی باشد، افزود: باید ترفندهای دشمنان را خنثی کرده و با انتخاب اصلح و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی زمینه ایجاد کشوری پیشرفته را مهیا کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه در برابر این نظام و حفظ آن که ثمره سال‌ها تلاش امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا است، مسئولیت داریم، گفت: نامزدها باید اهداف و برنامه‌هایی در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم داشته باشند.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات نشان دهنده اقتدار نظام است و ما باید با شرکت در انتخابات این اقتدار را افزایش دهیم زیرا حضور مردم به اقتدار کشور افزوده و همان گونه که رهبری گفتند حضور مردم سایه جنگ را از سر مردم برداشت، حضور مردم امنیت و عزت کشور را تضمین می‌کند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم باید کسانی را انتخاب کنند که دارای ویژگی‌هایی همچون ایمان و توکل به خداوند، امانتداری، پاکدامنی، دوری از فساد، صداقت و خستگی ناپذیری باشند، افزود: افرادی که قصد حضور در رقابت‌های انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا را دارند باید بدانند مسئولانی موفقتر هستند که به مردم نزدیکتر و در محل‌های اجتماع عمومی نظیر نماز جمعه و مساجد بیشتر حاضر شوند زیرا شکست هر مسئولی زمانی است که او از مردم فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهر نامزدهای انتخاباتی باید مشکلات شهر را بشناسند و برای حل آنها و نیز جذب سرمایه به شهر، برنامه کاربردی داشته باشند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات لازم و آغاز تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا لازم است اخلاق انتخاباتی بیش از پیش رعایت شده و در زمان تبلیغات وعده‌هایی غیرقابل عمل به مردم داده نشود.

یعقوبی اظهارداشت: کاندیداها باید صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش قرار دهند و نصیحت‌ها را عمل کنند به نظرات مردم ایمان داشته باشند، صادق و روراست باشند و برای سالم بودن انتخابات تلاش کنند.

برخی افراد که دستشان خالی است به انتحار سیاسی روی آورده‌اند

امام جمعه دامنه در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه نهضت امام خمینی (ره) یک حرکت عظیم تاریخی در راستای نهضت امام زمان (عج) است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی آئینه انقلاب مهدوی است که با تعداد محدودی از شاگردان و سربازان امام زمان (عج) توانست چنین تحولی را به پهنه زمین بگسترد، حالا ببینید حکومت امام عصر چه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام صابری خطبه‌های نماز جمعه امروز دامنه با اشاره به موضوع انتخابات گفت: نامزدها باید مسائل اقتصادی و معیشت بحرانی مردم را مد نظر داشته باشند، همچنین عزت و استقلال ملت ایران بسیار مهم است.

وی ادامه داد: امنیت ملی و آرامش ملی، پرهیز از تحریک گسل‌های قومیتی به نفع دشمن از جمله موارد مهمی است که نامزدها باید رعایت کنند.

امام جمعه دامنه با بیان اینکه رقیب هراسی روش معاویه‌ها است، تصریح کرد: برخی افراد که دستشان خالی است به انتحار سیاسی روی آورده‌اند، وقتی خود را مهره سوخته می‌بینند هیچ خط قرمزی را رعایت نمی‌کنند و به همه چیز توهین می‌کنند، این افراد برای فرار از پاسخگویی به مشکلات معیشتی که به سبب برجام به وجود آمده به پوچی رسیده‌اند و فرافکنی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :