تابناک: با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی جشن ها و نمایشگاه های دهه فجر هنوز به سبک سال ها قبل برگزار می شود که این مسئله سبب شده تعداد مخاطبان آن کاهش یابد و میزان اثربخشی لازم را نداشته باشد.
کد خبر: ۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲ 10 February 2015

به گزارش تابناک، یکی از نکات مهم زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه های انقلاب است. زنده نگه داشتن این خاطرات و فراموش نکردن آن ها سبب می شود درس های تاریخی فراموش نشده و این حماسه ها در ذهن تاریخ بماند.

با توجه به این مسئله یکی از فلسفه های اصلی دهه فجر زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن فداکاری ها بوده است. از همین رو مسوولان همواره با برگزاری جشن ها و نمایشگاه های دهه فجر سعی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این حماسه بزرگ داشتند.

اصفهان همواره یکی از استان هایی بوده که با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی که داشته در انجام این فعالیت ها پیشتاز بوده است، با وجود این موضوع نکته ای که سبب شده مردم اصفهان از نمایشگاه دهه فجر استقبال نکنند، مکان برگزاری این جشنواره است.

در چند سال اخیر این نمایشگاه در شرکت نمایشگاه های اصفهان برگزار شده و از همین رو عدم حضور این نمایشگاه در مرکز شهر بازدید آن به این منطقه بیایند. از سوی دیگر با وجود تغیراتی که در سلیقه مخاطبان به وجود آمده این نمایشگاه هنوز در همان حالات اولیه خود باقی مانده و به نوعی با سلیقه مخاطبان یکی نیست.

از سوی دیگر با توجه به افزایش شبکه های مجازی و قابلیت های جدیدی که در تلفن های همراه به وجود آمده در راستای تولید یک نرم افزار و یا اپلیکیشن موبایل کاری صورت نگرفته اما غرفه هایی با همان هزینه در نمایشگاه های میدان امام ایجاد شده است.

تولید چند نرم افزار یا اپلیکیشن موبایل با وجود هزینه کم ماندگاری بیشتری نیز دارد هم چنین می تواند مخاطبان بسیاری را نیز جذب کند. استفاده از قابلیت های مناسب رسانه نه تنها می تواند در انتقال و زنده نگه داشتن تاریخ انقلاب اسلامی کمک کند بلکه در افزایش مخاطب نیز تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
متاسفانه نمايشگاهي كه در پل شهرستان برگزار ميشود كاملا تشريفاتي بوده و هيچگونه بازديدكننده موثري ندارد و امسال نيز به دليل همزماني با سفر هيات دولت به اصفهان حتي از سالهاي قبل هم بدتر بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار