نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی مجوز داده می‌شود که در استان هم‌جوار آب زاینده‌رود را پمپاژ کرده و در فاصله 70 کیلومتری از آن استفاده کنند که در غرب استان اصفهان، مزارعی که در هم‌جواری رودخانه قراردارند به دلیل کم‌آبی خشک‌شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 26 April 2017
تابناک اصفهان، اکبر ترکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن اظهار کرد: بحران آب در جهان و کشور وجود دارد، در استان اصفهان هم این موضوع به دلیل آنکه یک استان خشک محسوب می‌شود و همچنین مسأله کم شدن آب زاینده‌رود، دارای مشکلاتی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل مجمع نمایندگان استان اصفهان برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داده، در این موضوع نیز نمایندگان با اتحاد و انسجام خوبی به مسأله ورود پیدا کردند و از همان اول که نمایندگان استان وارد مجلس شدند، قرار شد همه متحد و منسجم یک حرف واحد در این زمینه بزنند و به صورت کلان و استانی در خصوص آب فکر کنند و در شهرستان‌ها نیز به‌ صورت عادلانه بحث آب پیگیری شود.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عدیده‌ای در روند مدیریت آب به‌ خصوص در حوزه زاینده‌رود وجود دارد که یکی از این مشکلات برداشت‌های غیرمجازی است که بیشتر در استان چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد.

ترکی ادامه داد: به خاطر اینکه یک سری اقدامات در این حوزه انجام شود، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری در یک نشست مصوبه‌ای داشتند که علاوه بر حاکمیت، نمایندگان کشاورزان هم در جلسات حضور داشته باشد و اگر برداشت‌های غیرمجازی وجود دارد، آن‌ها هم بازبینی کنند و کمک کنند که جلوی این برداشت غیرمجاز گرفته شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس بازدیدی توسط 8 نفر از نمایندگان استان با هماهنگی نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و فرماندار شهرکرد از بالادست رودخانه زاینده‌رود توسط نمایندگان استان صورت گرفت و در این بازدید از پروژه برداشت آبی که استان چهارمحال و بختیاری در پل علی‌آباد صورت می‌گیرد، بازدید و نظرات نمایندگان و مردم چهارمحال و بختیاری گفته و شنیده شد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است آب استفاده شود در ابتدا باید آب شرب مردم تأمین شده و در رأس این تقسیم آب، باید چهار شهرستان سرشاخه زاینده‌رود قرار داشته باشند.

ترکی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان استان به مناطق غرب استان اصفهان گفت: در حالی شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده سرشاخه‌های زاینده‌رود محسوب می‌شوند که هم‌اکنون 50 روستای این چهار شهرستان، با تانکر آب‌رسانی می‌شود که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی دچار کمبود کیفیت است و مردم این روستاها نمی‌توانند استفاده مطلوب از مایه حیات داشته باشند.

وی افزود: در درجه دوم اگر بنا بر استفاده کشاورزی از آب زاینده‌رود شد، باید عدالت رعایت شود چراکه این شهرستان‌ها از سالیان دوردست سرچشمه زاینده‌رود بوده دارای حق‌ و حقوقی هستند.

 نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در حالی مجوزی داده می‌شود که در استان هم‌جوار آب را پمپاژ کرده و در فاصله 70 کیلومتری از آب زاینده‌رود استفاده کنند که در آن‌سوی رودخانه،کشاورزان شهرستان چادگان که در هم‌جواری رودخانه قرار دارند، زمین‌ها و مزارع آن‌ها به دلیل کم‌آبی خشک‌شده است.

ترکی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان توسط مجمع نمایندگان استان برگزار شد، مشکلات در این حوزه بررسی شد.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای در هفته گذشته توسط مجمع نمایندگان استان با استاندار اصفهان در این‌ باره خبر داد و افزود: در این جلسه نیز مشکلات بررسی شد و نمایندگان اعلام کردند که آماده تعامل برای حل مشکل آب هستند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر قرار است درباره آب تصمیم‌گیری شود، عدالت باید رعایت شود، ادامه داد: نسبت به‌ حق آبه‌های چاه‌های نیمه عمیق که توسط سازمان آب منطقه‌ای کم شده است، اعتراض کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه چهار شهرستان ما فقط درگیر کشاورزی و دامپروری هستند، گفت: اگر این تصمیم لغو نشود، به وضعیت اشتغال مردم این شهرستان، صدمات جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار