رسایی در جمع جامعه مبلیغن اصفهان مطرح کرد:
تابناک:نماینده مردم تهران گفت: زیستن در فرهنگ غربی نمی تواند روحیه شهادت طلبی را در فرد نهادینه کند و کسی را پرورش می دهد که مرعوب ابهت پوشالی آمریکا است و عقیده دارد که آمریکا با یک بمب اتم می تواند تمام سیستم دفاعی نظام را از کار بیاندازد.
کد خبر: ۴۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از صاحب نیوز حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی امروز در مجمع عمومی جامعه مبلغین حکومت اسلامی ، گفت: آنچه در ژنو و لوزان اتفاق افتاد هرگز پیروزی نیست .

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای از سال ۸۲ تاکنون آغاز شده است، افزود: در این ۱۲ سال مذاکرات مقاطع مختلفی را پشت سر گذاشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دو سال اول مذاکرات در دولت خاتمی، آقای روحانی سرتیم مذاکرات بود و در دولت آقای احمدی نژاد یک سال توسط آقای لاریجانی و هفت سال نیز توسط آقای جلیلی این مذاکرات ادامه داشت.

وی گفت: در این مدت ۱۰ ساله پرونده مذاکرات در شورای عالی امنیت ملی قرار داشت و براساس قانون مصوبات شورای عالی امنیت ملی با تایید رهبر معظم انقلاب در حد قانون لازم الاجرا است.

حجت الاسلام رسایی اظهار کرد: در دو سال اخیر با روی کار آمدن دولت آقای روحانی پرونده مذاکرات هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه منتقل شد و محمد جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه به عنوان سرتیم مذاکره معرفی شد.

وی در مقایسه دو سال اخیر و هفت سال قبل از آن، گفت: پیش از این جمهوری اسلامی ایران همین طور که مذاکره می کرد، در زمینه هسته ای نیز پیشرفت داشت ولی در دو سال اخیر در بحث هسته ای توقف کرده ایم و در مذاکرات نیز عقب نشیتی می کنیم.

وی اظهار کرد: در دوره آقای جلیلی تعداد سانتریفیوژها به ۱۹ هزار و درصد غنی سازی به ۲۰درصد رسید در حالی که الان نه تنها تعدادسانتریفیوژها کم شده است، غنی سازی نیز به ۳٫۵درصد رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۲ سال گذشته بر روند مذاکرات نظارت داشتند، گفت: در زمانی که پرونده هسته ای در شورای عالی امنیت ملی بود ایشان با تایید مصوبات این شورا و در دو سال اخیر با ترسیم خط قرمزها بر روند مذاکرات نظارت دارند.

وی اظهار کرد: در دوره ای که آقای جلیلی سرتیم مذاکره کنندگان را به عهده داشت، مساله محرمانه ای برای ملت نبود و حتی آقای جلیلی می گفت من حاضرم در مقابل دوربین ها با طرف غربی مذاکره کنم ولی در دو سال اخیر این روند برعکس شده است.

وی تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخص حرکت ما است و اگر از این محور عدول کنیم، مسیر اشتباه خواهیم رفت.

رسایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که خطوط قرمز را برای رییس جمهور گفته ام و با این کار مسوول اصلی مذاکرات را رییس جمهور معرفی می کنند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خوش بین نبودن به مذاکرات، ادامه داد: ایشان دو طرف مذاکره را به خوبی می شناسد و می دانند از یک طرف دشمنی دروغگو، زورگو و شیطان صفت و خبیث قرار دارد و در سوی دیگر افرادی هستند که کارنامه عملکرد آنها بیانگر آن است که افرادی هستند که اهل مقاومت نیستند.

نماینده مردم تهران ابراز کرد: زیستن در فرهنگ غربی نمی تواند روحیه شهادت طلبی را در فرد نهادینه کند و کسی را پرورش می دهد که مرعوب ابهت پوشالی آمریکا است و عقیده دارد که آمریکا با یک بمب اتم می تواند تمام سیستم دفاعی نظام را از کار بیاندازد.

وی با بیان اینکه در دور اول مذاکرات در زمان خاتمی، ظریف و روحانی جزء اعضای تیم مذاکره کننده بودند، افزود: تجربه این دوره نشان می دهد عملکرد این تیم جسارت دشمن را بیشتر می کند و نتیجه آن امروز توقف داوطلبانه و تحریم بیشتر و خطر تهدید نظامی است.

رسایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نشست و برخواست با آمریکایی ها آنها را جری تر می کند، ادامه داد: برای آمریکا آنچه مهم است نتیجه مذاکرات نیست بلکه مهم برای او قدم زدن کری با ظریف است که به جبهه مقاومت و کشوری های ازادی خواه جهان بگوید تنها نظامی که در برابر آمریکا بود وادار به مذاکره شد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب هرچند تیم مذاکره کننده را با عنوان فرزندان انقلاب تاکیید کرده اند ولی تا کنون یک بار نیز اصل مذاکرات و محتوای مذاکرات را تایید نکرده اند و همواره خطرات آن را گوشزد می کنند.

نماینده مردم تهران گفت: مقام معظم رهبری مذاکرات را مقید به اعلام روند مذاکرات به مردم دانستند در حالی که تاکنون جزئیات روند مذاکرات برای مردم بیان نشده است و نخواهد شد زیرا دولت می دانند که در صورت افشای فکت شیت ایرانی باید بهای آن را بپردازد.

وی اذعان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند که تیم مذاکره کننده زیر با حرف زور نمی رود، سازش نمی کند، به این معنا است که تیم مذاکره کننده نباید زیر بار زور و سازش رود.

وی خاطر نشان کرد: هر چه جلوتر می رویم لحن سخنان رهبر معظم انقلاب صریح تر و روشن تر می شود و مبلغان دینی این اطلاع رسانی را باید برای مردم انجام دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار