نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: وقوع حادثه در پارکینگ مجموعه تجاری سیتی سنتر اصفهان از آن دست خبرهایی بود که در ساعات اولیه انتشار آن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف و درمیان مردم به همراه داشت.
کد خبر: ۴۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 29 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و برگزاری جلسه علنی شورای شهر اصفهان با حضور شهردار اصفهان و برخی معاونان و مشاورانش در این جلسه برای پاسخ گویی به سوالات اعضای شورای شهر، خبرهای داغ این هفته را در روزنامه ها و خبرگزاری های اصفهان به خود اختصاص داد.

روز شنبه هفته ای که گذشت شهردار برای پاسخ گویی به سوالاتی در مورد مترو،برخی استخدام ها در سازمان قطار شهری و عنوان مدیر دفتر خود به شورای شهر رفت.

شهردار در این جلسه پاسخ های خود را در قالب متنی که از پیش نوشته بود ارائه کرد و در مورد برخی مسائل مانند مترو نیز مشاور و معاون عمرانی شهردار توضیحاتی را مطرح کردند.

در نهایت قرار شد که اعضای سوال کننده شورای شهر، در قالب نامه ای مکتوب در مورد قانع شدن یا نشدن خود پاسخ خود را مطرح کنند.

در همین هفته معصومه ابتکار برای شرکت در نشست مدیران کل استان های اداره محیط زیست به اصفهان سفر کرد و در حین این سفر چند پروژه زیست محیطی از جمله تصفیه خانه های شهرک صنعتی جی و شرکت نفت سپاهان را افتتاح کرد.

البته ابتکار در این سفر در جمع خبرنگاران خبر از دائمی شدن جریان زاینده رود داده بود که البته این جریان دائمی بودن به گفته استاندار اصفهان به معنای بسته شدن آب کشاورزی و جریان اندکی از آب آنهم تا بخش هایی از شهر اصفهان خواهد بود.

برگزاری رزمایش بیت المقدس در منطقه نصر آباد اصفهان با حضور امیر پوردستان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و آزمایش برخی تسلیحات نظامی جدید در این رزمایش از دیگر خبرهای هفته گذشته اصفهان بود.

استاندار اصفهان در این رزمایش از دائمی شدن منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برای اجرای رزمایش های ارتش خبر داد.

وقوع حادثه در پارکینگ مجموعه تجاری سیتی سنتر اصفهان از آن دست خبرهایی بود که در ساعات اولیه انتشار آن بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف و درمیان مردم به همراه داشت.

رها شدن لوله های فاضلاب در پارکینگ این مجموعه و ریختن آنها روی سر خودروهای پارک شده علاوه بر خسارت مالی وارده سبب مجروحیت هشت نفر از همشهریانمان نیز شد.

این حادثه با حضور نیروهای امدادی کنترل و از آتش سوزی پارکینگ به دلیل نشت بنزین از باک خودروها جلوگیری به عمل آمد.

البته در حال حاضر این مجموعه به فعالیت خود ادامه میدهد و بنا به گفته مدیر این مجموعه قرار است خسارت وارده بر مردم را نیز بیمه پرداخت کند.

واگذاری سینماهای تحت اختیار بنیاد شهید به حوزه هنری که داستان ادامه داری در حوزه فرهنگ استان شده بود، سرانجام به گفته سیدین نیا انجام شد اما هنوز کلیدهای سینماها به حوزه هنری اصفهان تحویل نشده است.

همچنین معاون محیط زیست طبیعی کشور که به همراه ابتکار به اصفهان سفر کرده بود در جریان این سفر با اشاره به اینکه ما خواهان زنده بودن کل زاینده رود هستیم نه بخشی از آن که تنها از شهر اصفهان می گذرد، گفت: زاینده‌رود باید از سرچشمه تا گاوخونی زنده باشد.

کیخا با بیان اینکه بزرگترین اشتباه دوران کاری ام امضای طرح آشوراده است، اعلام کرد: برای امضای آشوراده به جای تخصصی عمل کردن مصلحت اندیشی کردیم.

وی همچنین اظهار داشت: به طور تقریبی بیشتر مسئولان کارت همیاری محیط زیست را در حالی دارند که هیچ اقدامی برای حفاظت و نگهداری محیط زیست، منابع طبیعی و انسانی انجام نداده اند که اگر اختیار داشتم کارت همیاری محیط زیست این دست از مسئولان را باطل می کردم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :