مديرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوين خبر داد
مديرعامل سازمان آرامستان‎هاي شهرداري قزوين گفت: علل بيش از 20 درصد مرگ متوفيان در آرامستان‌های قزوين در سال گذشته بيماری‌های قلبی- ريوی بوده است.
کد خبر: ۴۰۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 15 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان آرامستان‎های شهرداری قزوین، اصغر الهیاری اظهار داشت: با توجه به گزارشات مرتبط با امور متوفیات این سازمان، حدود 741 نفر در آرامستان‌های شهر قزوین به دلیل بیماری‌های قلبی- ریوی تدفین شده‌اند که این تعداد حدود 20.9 درصد از علل مرگ و میر در سال گذشته را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سرطان هم دومین دلیل مرگ و میر در قزوین محسوب می‌شود، عنوان کرد: بر اساس این گزارشات، 306 نفر در سال 1395 بر اثر سرطان در آرامستان‌ها تدفین شده‌اند که 8.75 درصد از علل مرگ و میر را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‎های شهرداری قزوین افزود: در میان سرطان های منجر به فوت، سرطان معده با 40 نفر، سرطان ریه و نای با 24 نفر و سرطان روده بزرگ با 200 نفر آمار فوتی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

الهیاری با اشاره به دیگر علل مرگ و میر در قزوین گفت: بر اساس این اطلاعات، 251 نفر معادل 7.14 درصد بر اثر سکته قلبی و 210 نفر معادل 5.97 درصد بر اثر سکته مغزی در آرامستان‌ها تدفین شده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: تصادفات هم با 121 نفر کشته در سال 1395، حدود 3.44 درصد از علل مرگ و میر در قزوین را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‎های شهرداری قزوین با اشاره به اینکه بیماری دیابت هم منجر به فوت 25 نفر در قزوین طی سال گذشته شده است، مطرح کرد: با توجه به این آمار، 71 صدم درصد از علل مرگ و میر بیماری دیابت بوده است.

الهیاری مجموع متوفیان در سال گذشته را سه هزار و 517 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 91 نفر مرد و هزار و 426 نفر زن بوده‌اند که میانگین سنی این افراد حدود 56 سال بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار