تابناک: چهارمین قطار گردشگری بین المللی در سالجاری عصر چهارشنبه وارد اصفهان شد.
کد خبر: ۴۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارکرد: سرنشینان این قطار گردشگری که با عنوان قطار هزار و یک شب وارد اصفهان شد، حامل 80 نفر از گردشگرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، ترکیه، هلند، سوئیس و اتریش می باشد.

شهرام امیری مدت زمان اقامت این گردشگران خارجی در شهر اصفهان را یک شبانه روز اعلام کرد و افزود: این گردشگران در طی این مدت از مجموعه های جهانی میدان امام، کاخ موزه چهلستون، مسجد جامع عتیق، بازار بزرگ و کلیسای وانک اصفهان دیدن می کنند.

این قطار در ساعت 23 فردا ( پنجشنبه ) ایستگاه راه آهن اصفهان را به مقصد زنجان ترک می کند.

این قطار روز پنجم خرداد وارد ایران شده و قرار است از شهرهای زنجان و یزد عبور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیش از این از ورود 20 قطار گردشگری حامل گردشگران اروپایی و آمریکایی در سال 2015 به اصفهان خبر داد.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در نیمه دوم سال گذشته روزانه بیش از یکهزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان دیدن کردند که این رقم در 14سال گذشته بی سابقه بوده است.

استاندار اصفهان نیز روز گذشته در دیدار با پرفسور آنتوان اسفر شرق شناس و اسلام شناس فرانسوی که به همراه هیات 70 نفره از گردشگران فرانسوی به اصفهان آمده است، از رشد 250 درصدی سفر گردشگران خارجی به این استان خبرداد و افزود: تورهای گردشگری زیادی در نوبت سفر به اصفهان قرار دارند.

استان اصفهان دارای هزاران بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار