رئيس اتاق بازرگاني اصفهان:
تابناک: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با پرده برداری از عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق نقدینگی که باید برای حمایت از ایده‌های نو و موفق هزینه کند در بانک قرار داده است و از سود آن برای خرید ساختمان اداری استفاده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 28 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به برنامه ششم اقتصادی اظهار داشت: در پیش‌بینی‌های شغلي در برنامه ششم توسعه ساليانه ١٢٠ هزار فرصت شغلي براي صنعت پیش‌بینی‌شده و اين در حالي است كه هرسال ٦٠٠ هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي به بازار كار معرفي می‌گردند وبي شك اين برنامه نيازمند بازنگري و اصلاح مجدد است.  
 
 وی بیان داشت: در چنين شرايطي حتي سازمان‌هایی مانند صندوق نوآوري و شكوفايي ، نقدينگي كه بايستي براي حمايت از ایده‌های نو و موفق جوانان ايراني به كار گرفته شود باافتخار در بانك قرار داده و از سود آن براي خريد ساختمان‌های اداري بهره جسته‌اند.
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران در سال‌های اخير با همه توان خود
و با تلاش‌های مجدانه ،چرخه توليد و اقتصاد كشور را زنده نگه‌داشته‌اند اما تحول موردنظر مقام معظم رهبري در حوزه توليد و اشتغال تنها با عزم جدي و اتحاد قواي سه‌گانه امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی  افزود: بانک‌های كشور در سال گذشته يكصد هزار ميليارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخت کرده‌اند كه بی‌شک بخشي از اين سود از فعالان اقتصادي در حوزه‌های صنعت و توليد دريافت شده است، شيوه دريافت ماليات بر ارزش‌افزوده همچنان بر روال غلط گذشته است و تلاش‌های اخير نيز براي اصلاح آن در برنامه ششم ناكام ماند، با اين شرايط چگونه می‌توان انتظار داشت بخش خصوصي از شرايط نابِ هنجار فعلي خارج شود.
 
سهل آبادی بابیان آمار اشتغال در سال ٩٥ گفت: در بهار سال ٩٥، بيست دو ميليون و شش‌صد هزار نفر شاغل در كشور وجود داشته است كه اين رقم نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته ۸ دهم درصد رشد نشان می‌دهد.
 
وی اعلام کرد: اين افزايش كه با برداشت ۵.۱  میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملي ایجادشده است به علت رشد در بخش‌های خدماتي می‌تواند ناپايدار بوده و باعث ايجاد زیان‌های احتمالي گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار