تابناک: رییس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان روز سه شنبه در آیینی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه معرفی شد.
کد خبر: ۳۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن جاوری در این آیین به عنوان رییس جدید میراث فرهنگی کاشان معرفی شد، وی دارای مدرک دکترا و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این آیین با ارزشمند خواندن خدمات مهران سرمدیان سرپرست قبلی این اداره گفت: کاشان مهد تمدن و تاریخ با بیش از هفت هزار سال قدمت، نیازمند مدیریت علمی در حوزه میراث فرهنگی است.

فریدون الهیاری افزود: کاشان به داشتن تمدن هفت هزار ساله سیلک و دیگر آثار و ابنیه های تاریخی ارزشمند خود می بالد و این ظرفیت این خطه را در عرصه ملی و بین المللی برجسته ساخته است.

وی گفت: اگر امروز کاشان دغدغه ای دارد بلحاظ همین ظرفیت ها و بلحاظ مردمان عالم پرور و هنرمند این خطه از سرزمین ایران اسلامی است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار کاشان نیز در این آیین مدیریت علمی را لازمه میراث کهن این خطه دانست و گفت: در یک دهه اخیر نگاه به میراث فرهنگی صرفا اقتصادی بوده که این از تجربه دوران گذار است.

حمیدرضا مومنیان افزود: بحث علمی حفاظت از میراث تاریخی زمانی رخ می دهد که شناخت درستی از آن داشته باشیم که البته برخی اتفاقات گذشته مانند ایجاد مجموعه تجاری در دل آثار تاریخی اصفهان و تبعات ناشی از آن که حوزه سیاسی استان و کشور نیز درگیر این موضوع شدند، نشان داد که در حوزه علمی خیلی شناخت نداریم و کار نکردیم.

وی گفت: انتظار است در دوران کنونی و با استفاده از تجارب گذشته در اجرای طرح های میراث فرهنگی این مسائل با دقت بیشتری لحاظ شود.

مومنیان حضور دو تن از چهره های علمی در راس میراث فرهنگی استان و شهرستان کاشان را نشان از تقویت و دید علمی در حوزه میراث فرهنگی است.

وی استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در بخش های مختلف که بصورت بالقوه وجود دارد را در مدیریت میراث فرهنگی خواستار شد.

معاون فرماندار کاشان مولفه های موجود در کاشان را فراتر از شهرستان و استان دانست و گفت: این آمادگی در مدیریت کاشان وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت های موجود توسعه ای همه جانبه را برای این خطه رقم بزنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این آیین توجه به ظرفیت های کاشان با نگاه علمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجموعه شورا و شهرداری نگاه ویژه ای به بافت تاریخی شهر دارند و توقع هم این است که با همدلی مدیریت جدید میراث فرهنگی شهرستان در جهت حفظ آثار تاریخی و بافت قدیمی کوشید.

علی رسول زاده در اداه خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای ورود گردشگران به شهر کاشان شد و گفت: هرگونه توسعه ای از جمله معرفی کاشان بعنوان چهاردهمین شهر نمونه گردشگری در آینده نزدیک نیازمند ایجاد زیرساخت ها و رفع بحران منابع آبی است.

وی در خاتمه خواستار جدی تر شدن مسوولان در بحث سیلک بخصوص آزادسازی حریم آن و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در این خطه شد.

در این آیین همچنین از خدمات 18 ماهه مهران سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان قدردانی و محسن جاوری به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار