تابناک: یک شرق شناس و اسلام شناس فرانسوی با اشاره به ویژگی‌های مثبت اصفهان، گفت: توریسم یعنی احترام گذاشتن به دیگری و برای احترام به دیگری باید جامعه همدیگر را بشناسیم و در این راه تلاش کنیم، بنابراین نه تنها باید تمدن ایران را بشناسیم بلکه باید در حفاظت از این میراث نیز بکوشیم .
کد خبر: ۳۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، "آنتوان اسفر" که به همراه هیئت 70 نفره به اصفهان آمده بود صبح امروز (سه شنبه) در نشست مشترک با استاندار اصفهان در تالار اشرف اظهار کرد : در لا به لای اشعار شعرا و داستان‌های نویسندگان فرانسوی رابطه خود را با ایران می‌فهمیم و این رابطه را مدیون قرن‌های سپری شده و ارتباطاتی که بین ما بوده است می‌دانیم.

این شرق شناس ادامه داد: توریسم یعنی احترام گذاشتن به دیگری و برای احترام به دیگری باید جامعه همدیگر را بشناسیم و در این راه تلاش کنیم، بنابراین نه تنها باید تمدن ایران را بشناسیم بلکه باید در حفاظت از این میراث نیز بکوشیم.

اسفر با تأکید بر توسعه توریسم در اصفهان، اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های لازم در اصفهان فراهم شود در عرض سه یا چهار سال آینده بیش از دو و نیم میلیون توریست به این شهر می‌آیند.

وی با بیان اینکه هنر و صنعت در فرانسه هم وجود دارد به طرح این پرسش پرداخت که چرا باید فرانسویان به ایران سفر کنند و گفت: چرا نباید حرفه‌ها و تخصص‌های یکدیگر را به هم انتقال دهیم؟ اینجا آمده‌ایم تا از دستاوردهای همدیگر استفاده کنیم. فرانسویان توسعه انرژی خورشیدی را تا سر حد ممکن جلو برده‌اند و می‌توانیم دانش خود را به یکدیگر منتقل کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مردم ایران و فرانسه هر یک رنج‌ها و مشقات گوناگونی را از سر گذرانده‌اند و می‌توانند به هم کمک کنند. یک دست هیچگاه صدا ندارد و باید با یکدیگرهمکاری داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

اسفر خاطرنشان کرد: ما سفرای ایران خواهیم بود و بدون هیچ پوشش و ماسکی تمام حقایق را به هم‌وطنان خود انتقال خواهیم داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار