تابناک: سالی که نکوست از بهارش پیداست این ضرب المثل مصداق سال ۹۶ است که بهارش با گرانی آغاز می شود.
کد خبر: ۳۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 18 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، نرخ میوه در نوروز 96 نسبت به سال گذشته حدود 50 تا 60 درصد گران تر شده است.
 
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه هم اکنون در بازار اصفهان کمبود میوه نداریم اما قیمت ها بسیار افزایش داشته است، گفت: تا زمانی که تنظیم بازار در دست دولت باشد شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود در حالیکه تنظیم بازار میوه باید از سوی اتحادیه صورت گیرد چرا که هیچ زمانی دولت بازرگان خوبی نبوده است
 
وی بیان داشت: وضعیت بازار میوه در آستانه شب عید، بیان داشت: متاسفانه در آستانه سال جدید، هر روز شاهد افزایش نرخ میوه هستیم.
 
وی افزود: در حالیکه قدرت خرید مردم کاهش بسیاری یافته  تمام بار میوه همچون نارنگی، کیوی، خیار، پرتقال، سیب و ... امروز نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشته است.
 
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان دلیل افزایش نرخ میوه در آستانه شب عید را ساختار اشتباه تنظیم بازار دانست و گفت: تا زمانی که تنظیم بازار در دست دولت باشد شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود در حالیکه تنظیم بازار میوه باید از سوی اتحادیه صورت گیرد چرا که هیچ زمانی دولت بازرگان خوبی نبوده است.
 
وی در خصوص اینکه قرار بود پرتقال های مصری برای تنظیم بازار میوه و کاهش قیمت وارد بازار شود، گفت: توزیع میوه های دولتی به بازارهای روز کوثر سپرده شده در حالیکه بهتر بود برای بهبود اوضاع بازار میوه، علاوه بر این بازارها، پرتقال نیز در سطح بازار میوه و تره و بار نیز توزیع می شد.
 
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از اقلام میوه نوروز امسال نسبت به سال گذشته بین 50 تا 100 درصد و حتی بیشتر افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: در مجموع نرخ میوه در نوروز 96 نسبت به سال گذشته حدود 50 تا 60 درصد گران تر شده است.
 
وی با بیان اینکه قیمت پرتقال در آستانه نوروز بیش از 100 درصد افزایش داشته است، افزود: نرخ سیب سمیرم سال گذشته 2500 تومان بود که امسال در میدان میوه و تره بار به 5 هزار تومان افزایش یافته و درب مغازه ها با نرخ 6 هزار تومان عرضه می شود.
 
وی گفت: در حال حاضر قیمت پرتقال جنوب در بازار میوه و تره بار 7 هزار تومان و درب مغازه ها 9 هزار تومان فروخته می شود همچنین پرتقال شمال در میدان میوه و تره بار 4500 تومان و در سطح عرضه 5500 تومان و پرتقال والنسیا در میدان 6 هزار تومان و در سطح مغازه ها 7500 تومان فروخته می شود.
 
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان ادامه داد: برای نوروز امسال نرخ کیوی درب مغازه ها 6 هزار تومان و قیمت نارنگی 7200 تومان است همچنین خیار درختی با نرخ 3500 تومان و خیار اصلاح شده 4500 تومان فروخته می شود.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه سرمازدگی پرتقال های شمال و همچنین از بین رفتن پرتقال های جنوب موجب شد بازار این محصول دچار تلاطم شود به گونه ای که افزایش نرخ این محصول موجب گرانی دیگر میوه ها در آستانه نوروز شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار