در سال گذشته صورت گرفت
تابناک: مدیرکمیته امداد گلپایگان گفت: در سال گذشته 700 میلیون تومان زکات در شهرستان گلپایگان جمع‌آوری شد که این مبلغ صرف پروژه‌های عمرانی و کمک به محرومان شهرستان شده است.
کد خبر: ۳۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید رسول محمدیان ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان اظهار کرد: در سال 1391 میزان زکات جمع‌آوری شده شهرستان گلپایگان دو میلیون تومان بود و با فرهنگ‌سازی این میزان زکات در سال 1392 به 78 میلیون تومان افزایش یافت و این مبلغ بین نیازمندان و محرومان توزیع شد.

وی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در سال گذشته میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان گلپایگان به 700میلیون تومان رسید، تصریح کرد: شهرستان گلپایگان از لحاظ جذب زکات در استان اصفهان موفق به کسب رتبه دوم شد.

مدیرکمیته امداد گلپایگان ادامه داد: در دو ماهه نخست امسال سه میلیون و 600 هزار تومان زکات در شهرستان گلپایگان جمع‌آوری شده است.

محمدیان با اشاره به اینکه در سیاست‌گذاری جدید کمیته امداد محرومین در اولویت هستند، افزود: مقرر شده است 60 درصد زکات جمع‌آوری شده به محرومان و 40 درصد به پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این نشست پیشنهادات خوبی ارائه شد، تاکید کرد: در این نشست توافقات ضمنی و شفاهی خوبی با رئیس شورای شهر گلپایگان، نماینده شرکت سهامی زراعی گلپایگان، رئیس سازمان تبلیغات، مدیر آموزش و پرورش، بخشدار مرکزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد و امیدواریم امسال در امر جمع آوری زکات به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

فرماندار گلپایگان نیز در این نشست اظهار کرد: زکات ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی همه مسلمانان دارد ولی این فریضه الهی در جامعه کم‌رنگ شده است.

حسین فراست فرهنگ سازی را از مهم‌ترین رسالت ستاد احیای زکات شهرستان بیان کرد و افزود: آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی و تشویق مردم، نقش مهمی در جمع‌آوری زکات دارد و نکته حائز اهمیت این است که شأن ، منزلت و عزت نفس محرومان مورد توجه قرار گیرد.

مسئول زکات کمیته امداد گلپایگان نیز در ادامه به برگزاری جشن زکات در روستای فاویان اشاره کرد و گفت: با فرهنگ‌سازی خوبی که سال گذشته صورت گرفت یک‌هزار و 750 کیلوگرم گندم در روستای فاویان به عنوان زکات جمع‌آوری شد و این مقدار تبدیل به پول شد و در همان روستا بین محرومان نیازمند توزیع شد.

حجت‌الا‌سلام روح الله قنبری یادآوری کرد: در سال گذشته 31 پروژه عمرانی داشتیم که 19پروژه را عمرانی و 12پروژه مخصوص محرومان بود که با زکات جمع‌آوری موفق شدیم این پروژه‌ها به پایان برسانیم.

حیدر‌علی گلمحمدی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از 21 تا 27 خردادماه هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است اشاره کرد و گفت: این هفته زمان مناسبی است که در مجامع عمومی اطلاع‌رسانی بیشتری در زمینه زکات صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار