تابناک: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه تا کنون هیچ پژوهش منسجمی درباره گردشگری اصفهان صورت نگرفته است، گفت: این روزها عزمی جدی در میان مسئولان استان و شهر اصفهان در این زمینه دیده می شود.
کد خبر: ۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶ 09 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: این واحد به طراحی فضای چند منظوره در طبقه زیرین میدان امام علی (ع) شهر اصفهان پرداخته که بر اساس آن، موزه فرش یکی از مکانهای طراحی شده است.

مهدی ژیانپور با بیان اینکه این طرح در پروژه ای مشترک با شهرداری اصفهان در راستای تبدیل محلات به موزه محله تهیه شده است، افزود: در موزه فرش علاوه بر به نمایش گذاشتن انواع فرش ها و معرفی فرش دستباف اصفهان، موزه کارگاهی آن نیز با رویکرد تعاملی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای این موضوع با اتحادیه فرش اصفهان نیز تعامل می شود، اظهار کرد: هدف اصلی از طراحی فضای چند منظوره و ایجاد موزه فرش در طبقه زیرین میدان امام علی(ع) جذب بیشتر گردشگران و ایجاد شهر خلاق است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: میدان امام علی(ع) دارای فضای زیرین گسترده ای است که با ایده گردشگری خلاق به طراحی فضای چند منظوره در آن جهت بهسازی فضا پرداختیم.

ژیانپور افزود: در این فضای چند منظوره علاوه بر موزه فرش، کاربری های دیگری مانند سینما، رستوران و شربتخانه سنتی نیز در نظر گرفته و طراحی شده است.

وی تاکید کرد: چنین فضاهایی، تجارب اصیلی برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و با رویکرد تعاملی، فرهنگ ما را بیشتر و بهتر معرفی می کند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان و محله های مختلف آن، ظرفیت بسیاری برای ایجاد چنین فضاهای چند منظوره دارد، تصریح کرد: لازم است کارهای پژوهشی در این زمینه صورت گیرد تا علاوه بر شناسایی این فضاها و مزیت های آن، راهکارهای لازم برای اجرایی کردن آنها نیز تدوین و اجرا شود.

این استاد دانشگاه، کار پژوهشی و اجرای ایده های خلاقانه را لازمه توسعه گردشگری در استان اصفهان دانست و گفت: لازم است مدیریت استان بویژه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی از اقدامات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برای اخذ مجوز جهت راه اندازی گروه پژوهشی و پژوهشکده گردشگری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال این مجوز صادر شود.

وی محورهای فعالیت این گروه پژوهشی را گردشگری خلاق، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی و اجتماعی عنوان و اظهار کرد: این گروه با هدف کمک به توسعه صنعت گردشگری، ارائه مدل و رصد اوضاع کنونی ایجاد می شود.

ژیانپور با بیان اینکه تا کنون هیچ پژوهش منسجمی درباره گردشگری اصفهان صورت نگرفته است، تصریح کرد: این روزها عزمی جدی در میان مسئولان استان و شهر اصفهان در این زمینه دیده می شود.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین اصفهان گفت: در خروجی این طرح بر نیاز استان به دو موضوع کریدور علم و فناوری و منطقه گردشگری به عنوان محور توسعه تاکید شده است.

میدان امام علی(ع) توسط شهرداری اصفهان در مکانی که در عهد سلجوقیان میدان اصلی شهر اصفهان بوده ساخته شده است.

ساخت این میدان سبب اتصال دو بخش جدا شده بازار اصفهان و همچنین بهسازی فضای نزدیک مسجد جامع اصفهان شد.

مسجد جامع اصفهان شاهکار و موزه معماری ایرانی اسلامی و یکی از آثار ثبت شده کشورمان در فهرست میراث جهانی توسط یونسکو است.

میدان امام علی (ع) را می توان نمادی از معماری جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار