آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.
مزایای بازاریابی اینترنتی
· معرفی و فروش محصولات در اینترنت به مکان و زمان وابسته نیست.
· اطلاعاتی که از طریق وب سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار کامل و جامع خواهد بود.
· هزینه تبلیغات اینترنتی بسیار کمتر از هزینه های سرسام آور سایر روشهای تبلیغاتی است.
· پس از ورود کاربران به سایت می توان رفتار آنها در وب سایت را مورد بررسی قرار داد.
· پس از خرید می توان از طریق ایمیل و اس ام اس پیشنهادات جدید و ویژه به خریداران داد.
در این زمینه چندی پیش نخستین جشنواره بازاریابی اینترنتی و فروش به همت اساتید و کارآفرینان این عرصه در سالن اجتماعات شهید مطهری استان فارس با شرکت 500 فناور برگزار گردید.
فناوران منتخب آقایان:
· سروش صادقی
· مهدی سعادت
· محمد علیپور
· صادق شیخی
· کاظم شایگان
در انتهای
همایش از بین داوران آقای دکتر رضا محمدی
، آقای سهیل کیانی ، آقای سید جعفر جعفری، مهندس محمدرضا لطفی، جناب آقای جعفر
جعفری به عنوان داور برتر انتخاب و از زحمات شایان ایشان
برای همایش برگزار شده تقدیر به عمل آمد.