رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اقبالیه:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اقبالیه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری گفت: برگزاری این جشن به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق کمک می‌کند.
کد خبر: ۳۸۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 06 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه حنیفی در دیدار با خیران مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) شهر اقبالیه که به مناسبت فرارسیدن چهاردهم اسفند ماه هفته احسان و نیکوکاری ظهر امروز در مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) این شهر صورت گرفت، با اشاره به فرا رسیدن چهاردهم اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در فرهنگ شکوهمند اسلام انفاق در راه خدا از مصادیق احسان شمرده می‌شود و روایات و آیات بسیاری در تأکید آن آمده است.

وی افزود: انفاق عملی است محبوب خداوند و دارای اجر فراوان که موجب می‌شود در هنگام مرگ و در روز قیامت، ترس و اندوه از افراد دور شود همچنین پاداش احسان ویژه افراد مشخصی نبوده و همه مردم جامعه در برابر انفاقی که می‌کنند به پاداش عمل خود می‌رسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: باید تلاش کرد با سرمایه احسان و نیکوکاری در این ایام دلی به دست آورده و با دوستی و مهرورزی، بوستان وجود را زینت داده و نهال عشق و خوبی را بار دیگر آبیاری کرد.

حنیفی تصریح کرد: هفته نیکوکاری که از چهاردهم اسفند ماه آغاز و تا بیست‌و‌یکم اسفندماه ادامه دارد، به منظور جذب کمک‌‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود که جمع‌آوری و توزیع آن از سوی کمیته امداد صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اقبالیه با بیان اینکه نوع‌دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است، یادآور شد: در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده بدین مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار