مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با ایمن‌سازی سامانه‌های اینترنتی و ارتباطی، سمنان می‌تواند استان نمونه کشور در رعایت اصول پدافند غیرعامل در این حوزه باشد.
کد خبر: ۳۸۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 28 February 2017
ایرج کارخایی روز سه شنبه گفت: استان سمنان از نظر توسعه زیرساخت ارتباطی و اینترنتی بعد از استان تهران در رده دوم کشور قرار دارد و به این منظور برای جلوگیری از حمله های سایبری، در ارتقای ایمن سازی سامانه های اینترنتی و ارتباطی در استان باید تلاش کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در دولت تدبیر وامید خدمات ارزنده ای در بخش های آموزش پدافند غیرعامل به اقشار مردم و کارکنان دولت ارایه شد و میزان قابل توجهی از زیرساخت های ارتباطی استان در سه سال گذشته در برابر خطرات احتمالی ایمن سازی شد.
کارخایی با اشاره به اینکه 80 دستگاه اجرایی استان سمنان در سال 95 به منظور افزایش ایمنی و کیفیت بخشی به خدمات رسانی به مردم به سامانه برق اضطراری مجهز شدند، افزود: با توجه به اینکه ماهیت تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی در چند سال گذشته تغییر کرده است و دشمنان نظام با رخنه در اعتقادات، دیدگاه های فرهنگی مردم و نفوذ در شبکه های مجازی درصدد جدایی مردم از انقلاب هستند .
وی ادامه داد: در سال 95 بیش از 20 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مفاهیم و معانی پدافند غیرعامل به اقشار مردم در استان سمنان ارایه شد که این نشست ها در افزایش آگاهی مردم نسبت به تهدیدهای دشمنان نظام تاثیری بسزایی داشته است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 رزمایش با محوریت ایمن سازی دستگاه های اجرایی استان دربرابر تهدید های احتمالی دشمنان برگزار شد و با برنامه ریزی های انجام شده این برنامه ها در سال های آینده نیز ادامه می یابد.
وی گفت: در سال 95 شورای پدافند غیرعامل به ریاست فرمانداران در هشت شهرستان استان سمنان تشکیل شد و با عملکرد مثبت فرمانداری ها در برگزاری این نشست ها، بسیاری از کارکنان دولت نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل آگاهی لازم را به دست آوردند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: در سال 95 بیش از 1500 نفر به عنوان رابط پدافند غیرعامل با حضور در فرمانداری ها و شهرداری های استان سمنان، مهم ترین نکات ایمنی در بخش ارتباطی و فناوری را به کارکنان این دستگاه ها آموزش دادند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار