امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان گفت: بسیاری از خیران هستند که با در اختیار گذاشتن زمین می‌توانند برای افراد زندانی اشتغال ایجاد کنند که پیشنهاد می‌شود از خیران استقبال شود.
کد خبر: ۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امشب در همایش بزرگ خیرین نسیم مهر با تاکید بر اینکه نه مخالف زندان هستیم و نه موافق آن اظهار کرد: به نظر می‌رسد مجرمانی که نیازی به زندانی شدن ندارند نباید به زندان بروند و مسئولان باید به نحوه دیگری فرد را مجازات کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: اینکه یک سری از افراد زندانی در خارج زندان مشغول به کار می‌شوند چنین ذهنیتی ایجاد می‌کند که این زندانیان چنین وضعیتی دارند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: شایسته‌تر این است که کارگاه‌های اشتغال در خود زندان‌های تاسیس شود و زندانیان در همان مکان مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: البته باید خیّران و صاحبان فن و کار را تشویق به ایجاد اشتغال در زندان کرد تا رفع مشکلات زندانیان و خانواده های آنان کار یک بُعدی نبوده که تنها به دست خیرین رفع شود.

طباطبائی‌نژاد گفت: قوه قضائیه و سازمان زندان ها باید با همکاری هم مشکلات زندانیان را حل کنند چرا که دستگاه قضائی تنها می تواند در تصمیم گیری های خود در کاهش ورود افراد به زندان ها بسیار مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادی از شهید لاجوردی کرد و افزود: وی از پایه گذاران حمایت از زندانیان و خانواده های آنها بوده و بسیاری از خیّران می توانند در زندان ها کارگاه احداث کرده و منبع درآمدی برای زندانیان و خانواده های آنها باشند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: 80 درصد از همین زندانیان در فقر به سر می‌برند و شغلی ندارد به همین دلیل اشتغال در زندان هم به خود آنها و هم خانواده آنان کمک می‌کند.

وی به غیرسیاسی بودن زندان‌های ایران اشاره و گفت: در ایران زندان سیاسی بسیار کم داریم و بسیاری از زندانیان به دلیل جرمی که مرتکب شدند در زندان هستند و خود این مجازات را پذیرفته‌اند که باید در زندان باشند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: زندان‌ها باید قدری وسیع باشند که بتوان در خود زندان ها کارگاه ایجاد کرد و به زندانیان حرفه‌آموزی کرد، چرا که کار هم در سلامت جسمی و هم سلامت روحی و فکری مؤثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :