استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان در اولين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان گفت: در اين كارگروه مشكلات واحدهاي توليدي در قالبي مشخص و منطقي بررسي و حل خواهد شد كه می‌تواند به سياست كلان دولت كه خارج شدن از ركود اقتصادي است، كمك كند.
کد خبر: ۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در اولين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان كه به منظور بررسي و تبادل نظر و هماهنگي براي حل و فصل مشكلات و موانع فراروي واحدهاي توليدي و چگونگي اجراي آن و روند اجراي ماليات بر ارزش‌افزوده برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن 9 هزار واحد صنعتي به‌عنوان صنعتی‌ترین استان كشور شناخته‌شده است كه برخي از اين واحدها با مشكلات زيادي مواجه هستند.

وي بابیان اينكه 10 درصد از اين واحدها به ركود كامل رسيدند و بيش از 40 درصد نيز زير ظرفيت خود به فعاليت می‌پردازند، افزود: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان موضوع جديدي عنوان شد كه براي حل اين مشكلات اختياراتي به استاندار تفويض شود كه در قالب كارگروهي مشكلات واحدها تک‌تک موردبررسی قرار گيرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه در كمتر از گذشت سه ماه از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان طبق درخواست استاندار و جمع‌بندی رئیس‌جمهور، اين درخواست به آیین‌نامه تبديل شد، تصريح كرد: طبق اين آیین‌نامه در قالب اصل 138 قانون اساسي كه دولت می‌تواند بخشي از اختيارات خود را به گروه‌های ديگر تفويض كنند، كارگروهي تحت عنوان تسهيل و رفع موانع توليدي را به استان‌ها ابلاغ گرديد.

مدير ارشد استان گفت: واحدهاي توليدي كه در حال حاضر با مشكل مواجه هستند به دو گروه تقسيم می‌شود؛ گروه اول واحدهايي كه به دليل شرايط اقتصادي دچار مشكل شده‌اند و گروه دوم واحدهايي كه منابع و تسهيلات اختصاص‌یافته را در جاي خود هزينه نکرده‌اند.

زرگرپور افزود: براي حل اين مشكلات اختياراتي به استاندار و کارگروه در استان داده‌شده است كه اين كارگروه واحدها را تک‌تک بررسي كنند در بررسی‌هایی كه صورت خواهد گرفت اگر واحدها در گروه اول قرار گيرند براي خروج از بحران و برطرف شدن مشكلات واحدها تسهيلات و منابع در اختيار آن‌ها قرار می‌گیرد و اگر در گروه دوم باشند به مراجع مربوطه معرفي می‌شوند.

وي از تشكيل 4 زيرگروه در اين كارگروه خبر داد و افزود: زيرگروه‌های بانك، ماليات، تأمین اجتماعي و روابط كار و ساير تشکیل‌شده‌اند كه با توجه به اطلاعاتي كه در كل استان در بخش‌های كار، اتاق بازرگاني، خانه صنعت، معدن و تجارت و كميسيون كارگري در شوراي تأمین ارائه كردند 30 واحد را كه بيشترين مشكلات را داشتند معرفي شدند.

استاندار اصفهان بابیان اينكه بايد به تک‌تک واحدهاي مشکل‌دار رسيدگي شود، اظهار داشت: ‌آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی كلي در اين زمينه بايد توسط دو نهاد خانه صنعت، معدن و تجارت و همچنين اتاق بازرگاني صورت گيرد و تا یک ماه آينده ارائه شود.

وي با بیان اينكه مشكلات اين واحدها در زيرگروه‌های مربوطه بررسي خواهد شد، افزود: اين كارگروه به‌صورت هفتگي جلسات خود را تشكيل می‌دهد و در هر جلسه ك يا چند واحد را كه مشكلات آن‌ها توسط زیرگروه‌ها احصا شده است معرفي و براي رفع آن‌ها اقدام خواهيم كرد.

زرگرپورتشكيل اين كارگروه را كار بسيار بزرگ و يكي از مهم‌ترین بركات سفر رئیس‌جمهور نه‌فقط براي اصفهان بلكه براي همه استان‌ها برشمرد و افزود: در اين كارگروه مشكلات واحدهاي صنعتي، اقتصادي، كشاورزي و خدماتي در قالب مشخص و منطقي بررسي و حل خواهد شد كه می‌تواند به سياست كلان دولت كه خارج شدن از ركود اقتصادي خواهد بود، كمك كند.

وي در پايان به موضوع ماليات اشاره كرد و افزود‌: عدالت مالياتي بايد برقرار شود و مسئولين و كارگزاران دولتي بايد با ديدي مثبت با موديان برخورد كنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار