قول استاندار برای سال آینده
تابناک: استان اصفهان، یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین استان های کشور از لحاظ برخورداری آثار تاریخی و دیدنی است که با توجه به این مسئله در سالیان گذشته یک دوره پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام بوده است.
کد خبر: ۳۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 23 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان، یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین استان های کشور از لحاظ برخورداری آثار تاریخی و دیدنی است که با توجه به این مسئله در سالیان گذشته یک دوره پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام بوده است.

با توجه به این مسئله و ظرفیت مناسب، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در کنفرانس بین‌المللی انجمن و مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا، اظهار کرد: اصفهان را شهر گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و پل‌های تاریخی توصیف کرد و افزود: این شهر که به نام‌های شهر علم و دانش، هنر و ذوق، فن و تکنولوژی و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی مفتخر شده قرار است از سال آینده به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام نام‌گذاری شود.

استاندار اصفهان با اشاره به توصیف مارکوپولو با عنوان نصف جهان از این شهر تاریخی خاطرنشان کرد: با این وجود بسیاری از بازدیدکنندگان پس از بازدید از این شهر آن را همه جهان نامیده‌اند چرا که این شهر تمدن‌ساز دارای 20 هزار اثر میراثی و طبیعی، بیش از یک‌هزار و 700 اثر ملی و پنج اثر بین‌المللی جهانی است.

وی با بیان اینکه مدیرکل یونسکو، اصفهان را گوهر ارزشمند تمدن نامیده است، گفت: اصفهان علاوه بر اینکه با داشتن آثار باستانی متعدد، گنجینه تمدنی دنیا است، صنعتی‌ترین استان ایران نیز محسوب می‌شود.

زرگرپور اضافه کرد: 71 درصد تولید فولاد کشور، 50 درصد تولید سنگ و مصالح ساختمانی و 60 درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان به دست می‌آید و این شهر از بعد علمی دومین استان دانشگاهی کشور است.

وی تاکید کرد: پنج دانشگاه با رنکینگ بین‌المللی، 160 واحد آموزش عالی استانی و 330 هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند که دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: امیدوارم اقامت مهمانان کنفرانس آساهیل روزهای ماندگاری را در ذهن شما رقم بزند و از این کنفرانس در راستای اهداف خود به خوبی استفاده کنید.

وی گفت: به نیابت از مردم با دانش اصفهان حضور شما را خیرمقدم گفته و روزگار خوشی را برای شما آرزو می‌کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار