در 10 ماه نخست سال جاری صورت گرفت
رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در سال جاری 11 درصد کاهش یافته و کلاهبرداری اینترنتی در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 1.5 برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۷۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فخرالدین توکلی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مرکز پلیس راهور استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در 10 ماه نخست سال جاری طبق آمار 105 درصد افزایش در زمینه جرائم سایبری صورت گرفته و 208 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته جرائم فضای مجازی 104 درصد افزایش داشته است و مزاحمت‌های اینترنتی 2.5 برابر افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان قزوین اضافه کرد: برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در سال جاری 11 درصد کاهش یافته و کلاهبرداری اینترنتی در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 1.5 برابر افزایش پیدا کرده و نشر اکاذیب افزایش چشمگیر 4.5 برابری را نشان می‌دهد.

توکلی اضافه کرد: آموزش‌های پیشگیرانه در مساجد، مدارس، ادارات و آموزشگاه‌های مختلف در حال اجرا است تا مردم نسبت به اقداماتی که کلاهبرداران انجام می‌دهند، آگاه شوند.

این مسؤول انتظامی یادآور شد: در زمینه ساماندهی به فضای مجازی در هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر مکان‌های تفریحی و عمومی اعلام شده تا از ارائه خدمات وای.فای خودداری کنند چراکه در صورت بروز جرم، مالک مکان مورد نظر مجرم شناخته می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان قزوین تصریح کرد: در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی برای بلیط، کالای مورد نظر و یا مواد غذایی باید دقت شود تا فروشگاه اینترنتی مورد نظر موجودیت داشته و برای مردم شناخته شده باشد.

توکلی مطرح کرد: مردم سعی کنند اگر برای تعطیلات عید برنامه‌ریزی کرده‌اند، از اعلام آن در فضای مجازی خودداری کنند چراکه سارقان متوجه خالی بودن خانه مورد نظر شده و زمان کافی برای برنامه‌ریزی سرقت پیدا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار