در اسفند ماه سال جاری صورت می‌گیرد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: افتتاح دو پروژه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری و توسعه خدمات امنیت اطلاعات(آپای) در اسفند ماه سال جاری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف رضایی‌نیک در سومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان قزوین که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برگزاری سومین جلسه کارگروه دولت الکترونیک اظهار داشت: دو پروژه در دست اقدام را پیگیری می‌کنیم که یکی از آن‌ها پروژه مرکز شتاب کسب و کار نو با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این استان است که همه دستگاه‌ها می‌توانند از این مرکز برای انجام کارهای مربوطه استفاده کنند.

وی گفت: سرمایه‌گذار اصلی پروژه مرکز شتاب کسب و کار نو بخش خصوصی است که در یکی از روزهای دهم تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری این مرکز افتتاح می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: افتتاح دو پروژه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری و توسعه خدمات امنیت اطلاعات(آپای) در اسفند ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

رضایی‌نیک بیان کرد: بیشتر روستاهای استان قزوین هنوز به ICT مجهز نشده‌ است و در فاز نخست پوشش‌دهی، پست بانک با اعتبارات خود به کمک بخش خصوصی، در روستاهای مورد نظر، با راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت، علاوه بر خدمات‌رسانی، اشتغالزایی هم کرده است.

این مسؤول عنوان کرد: 14 دفتر ICT در سطح استان افتتاح شده و 25 طرح دیگر در حال احداث است و امید می‌رود با اعتبارات دولت و به کمک بخش خصوصی 70 طرح دیگر به مرحله احداث و افتتاح برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین اضافه کرد: همچنین در حوزه اقتصاد روستا، از طریق دفاتر ICT، ارگان‌ها و ادارات به راحتی می‌توانند خدمات‌رسانی کرده و موجب ایجاد درآمدزایی در روستاها شوند.

رضایی‌نیک اضافه کرد: در حوزه علوم پزشکی، 78 روستا برای راه‌اندازی ICT معرفی شده و دارای اینترنت پرسرعت بوده و برای خدمات درمانی، 14 مودم رایگان هم در اختیار علوم پزشکی قرار داده شده است.

* راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در روستاهای قزوین

وی بیان کرد: در حوزه برق روستایی، وجود مشکلات پرداخت وجوه قبضی و گرفتن هزینه از طریق مراکز پست بانکی از مشکلات این حوزه است که رسیدگی به این امر در رأس امور قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در رابطه با راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در روستاهای بزرگ اطراف قزوین گفت: مصوب شد در سال جدید دفاتر پیشخوان شهری تکمیل شده و برای تجهیز روستاها به این دفاتر اقدام شود.

رضایی‌نیک عنوان کرد: از آنجا که خدمات روستایی برای پرداخت‌ها کم بوده و پراکندگی روستاها بسیار است، نیاز به وقت بیشتری برای پیگیری دارد که به سال آینده موکول می‌شود.

این مسؤول در حوزه تأمین اجتماعی مطرح کرد: اداره‌کل تأمین اجتماعی جزو دستگاه‌های مرتبط با مردم است و باید خدمات‌رسانی کند که این خدمات‌رسانی باید تا پایان 6 ماهه دوم سال جاری به اتمام رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تشریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی که مدیریت عالی در زمینه‌های دامپروری، شیلات، محیط زیست و دیگر زمینه‌ها است، 27 مرکز کشاورزی در اختیار ICT قرار می‌گیرد تا تبدیل به دفاتر پیشخوان شود.

به گزارش فارس، طی این جلسه تفاهم‌نامه‌هایی بین ادارات آب، برق، گاز، تأمین اجتماعی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی با اداره پست و پست پیشخوان برقرار شد؛ ارتباط سه‌جانبه بین ادارات، پست پیشخوان و اداره پست برای رفع مشکلات مناطق شهری و بخصوص روستایی برقرار می‌شود.

رضایی‌نیک در خصوص با موضوع نداشتن محتوی برای راه‌اندازی وای‌فای رایگان در سطح شهر گفت: مصوب شده است تا وای‌.فای رایگان در ورودی شهر در مراکز خدمات‌دهی شهری نصب و ارائه شود؛ این مکان‌ها شامل عوارضی قزوین - زنجان، آفتاب صحرای درخشان به سمت قزوین و مجتمع الماس درخشان است که تا 10 روز دیگر مجهز به وای‌.فای رایگان می‌شود.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی وای‌فای رایگان در سطح شهر قزوین گفت: 6 مکان در سطح این شهر شامل پارک ملاخلیلا، پارک ملت، بوستان باراجین، میدان آزادی، چهلستون و سعدالسلطنه تا 100 متر مجهز به وای‌.فای رایگان می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: در اصل، راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت و ICT، برای همکاری ادارات و سازمان‌ها با مردم، برای پرداخت و سایر امور مربوطه از طریق دفاتر پستی در روستاها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار