هنرمند پیشکسوت:
هرمند پیشکسوت گفت: از مهم‌ترین رسالت‌های هنرهای سنتی می‌توان به ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد که پیش از دوران مدرن، هنر در ایران معنای عام داشت.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین عصمتی در نشست «بررسی مکاتب نگارگری ایران» که صبح امروز در حوزه هنری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین رسالت‌های هنرهای سنتی می‌توان به ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد که پیش از دوران مدرن، هنر در ایران معنای عام داشت.

وی افزود: در این دوران هنرمند کسی بود که مهارت و اخلاق را در کنار هم داشت اما در نگاه هنرمندان غرب‌(هنر) معنای دیگری را دارد و آن‌ها هنر را به دو شاخه کاربردی (سنتی) و هنرهای زیبا تقسیم کرده‌اند.

هنرمند پیشکسوت ادامه داد: معنای هنر در نگاه هنرمندان غرب فقط ارائه امر زیبا است در حالی که در ایران این معنا با هدف هنرهای کاربردی یا سنتی یادآوری و تعهد به حقیقت عالم عنوان می‌شود.

عصمتی اضافه کرد: فصل مشترک تمام هنرهای دوره اسلامی در رشته‌های مختلف شامل نمایشی، ادبیات، نگارگری، معماری، ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی است.

یادآور می‌شود در این جلسه تصاویر نگارگری از دوره ورود اسلام به ایران تا دوره ایلخانی به صورت اسلاید پخش و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده واحد آموزش و پژوهش و با همکاری واحد هنرهای تجسمی، سلسله نشست‌های تخصصی بررسی هنرهای ایرانی و اسلامی با هدف دانش‌افزایی هنرمندان مرتبط، بسترسازی علمی، فرهنگی، هنری، حمایت برای آفرینش هنر متعهد و نهادینه نمودن تفکر مبتنی بر انقلاب اسلامی در این مرکز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار