نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس:
کرمانشاه- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در مجلس گفت: طرح هتلداری قصرشیرین باحمایت بخش خصوصی وتسهیلات بانکهاایجاد شد امابه دلیل مسدودبودن مرز وعدم ترددزوار بلا استفاده مانده است.
کد خبر: ۳۷۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 08 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فرهاد تجری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با تبریک دهه فجر اظهار اشت:جناب آقای سیف من از سه جهت و سه شخصیت به شما نگاه می کنم، یک شخصیت حقیقی به جهت وابستگی به غرب کشور و تعصب و علاقه ای که به استان کرمانشاه دارید، یک شخصیت حقوقی به عنوان کسی که نظارت بر معادلات مالی و بانکی کشور و خصوصا اعتباراتی که این استان نیازمند آن است و ما در این حوزه مشکلاتی داریم. شخصیتی که امروز در دهه فجر به عنوان نماینده دولت به استان ما آمدید. از هر سه جهت تکلیف مضاعفی بر جنابعالی است که امیدواریم با جدیت به موضوعات بپردازید.

وی بیان کرد: بحث استقبال بانکها در طرحهای تولیدی و صنعتی که نیازمند سرمایه در گردش است. دردهایی که در حوزه انتخابی من وجود دارد یکی اینکه در قصرشیرین ۲۵ درصد از طرحهای اقامتی استان کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین و خسروی انجام شده و از ۳۵سال گذشته تقریبا ۷ سال و نیم مرز باز بوده است.

تجری بیان کرد: طرح هتل داری و مناطق اقامتی که در این شهر با حمایت بخش خصوصی و با تسهیلات و کمک بانکها تشکیل شده به جهت مسدود بودن مرز و عدم تردد زوار بلا استفاده مانده است.

این نماینده مجلس گفت:  یکی از معضلاتی که امروز قصرشیرین و کل استان را با آن مواجه کرده است بحث بدهی است که در این راستا هم انتظار افزودگی بدهی و هم افزایش جرائم است و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. انتقال آب سیروان در مناطق گرمسیری موهبت ارزشمندی است که بعد از مدتها محرومیت با عنایت مقام معظم رهبری در حال انجام است.

تجری بیان کرد: قطعا به فراخور آب هم کشاورزی هم صنایع تبدیلی و هم طرحهای صنعتی در آینده یکی از موقعیت هایی است که می تواند زمینه اشتغال و تولید را برای استان ایجاد کند. این را به عنوان درخواست استان منتقل کنید و به مسئولین مرکزی و ملی که در طرحهای آینده محدودیت منابع و اعتبارات نداشته باشیم.

وی در ادامه افزود: بحث منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که در خصوص آن رئیس جمهور در حضور نمایندگان و استاندار قرار بود یکشنبه بعد از جلسه مطرح کند ولی اکنون ۵ با ۶ یکشنبه است از آن موعد گذشته و هنوز خبری نشده ان شاالله به عنوان یک مطالبه استانی به رئیس جمهور منعکس شود. زمان استانداران قبلی یک مقدار کم لطفی و یا توجه به حوزه های خوزستان و مناطق دیگر سبب شد سهم استان کرمانشاه از طرح گرمسیری و انتقال آب سیروان با وجود استعداد، بیکاری فراوان و پتانسیل زمینهای حاصل خیز استان ۵۵ درصد است و قصد دارند با هزینه هنگفت آن را برای ایلام و خوزستان که زمینهای غیر فعالی دارند انتقال دهند، انتظار تجدید نظر در این زمینه داریم.

تجری با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای بالاترین رقم بیکاری است، گفت: همچنین یک نیروگاه ۵۰۰ مگابایتی توسط استاندار کلنگ زنی شده که همچنان به دلایل مختلف راکد مانده است و نیاز به پشتیبانی دارد که زمینه اشتغال را در گیلانغرب ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار