استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: برقراری عدالت آموزشی یکی از آرمان های مهم جمهوری اسلامی بوده که امروز شاهد تحقق آن هستیم.
کد خبر: ۳۷۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 04 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی که در آیین افتتاحیه فاز دوم ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور کنگاور به مناسبت ایام دهه مبارک فجر حضور یافته بود در ابتدای این آیین اظهار داشت: در 38 سال گذشته مردم از دستآوردهای انقلاب و نظامی که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بود به وفور بهره مند بوده اند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش زیادی از این خدمات در بخش آموزش عمومی و تحصیلات دانشگاهی صورت گرفته است در ادامه اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب کشور از محرومیت های بسیاری در حوزه آموزش عالی و به ویژه در حوزه دختران رنج می برد و در یک فقر مطلق آموزشی به سر می برد.
این مقام عالی تصریح کرد: در همین کرمانشاه و در سال های پیش از انقلاب مجموعه دانشگاه رازی هنوز یک مجموعه کوچک و در حال توسعه بود. در حالیکه طی سال های پس از انقلاب مجموعه های دانشگاهی در کرمانشاه توسعه بسیاری زیادی پیدا کرده اند و امروزه ده ها هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت اندک دانشگاه ها در دهه های گذشته و دشواری گذر از  سد بزرگی به نام کنکور برای جوانان اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت دانشگاهی کشور به جایی رسیده است که تمامی داوطلبان کنکور می توانند به دانشگاه راه یابند.
دکتر رازانی عنوان کرد: هم اکنون کشور به لحاظ کمیت به سطح خوبی رسیده است و حال باید به دنبال افزایش کیفیت باشد.
استاندار کرمانشاه بخش قابل توجهی از توسعه ظرفیت های دانشگاهی کشور را مدیون تلاش های حضرت آیت اله هاشمی دانست و گفت: ایشان با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سپس توسعه بسیار وسیع این مجموعه، گام بزرگی را در زمینه فراگیر کردن آموزش های عالی برداشت و تاکنون 5 میلیون نفر در دانشگاه آزاد به تحصیل پرداخته اند.
وی همچنین به تشریح نقش دانشگاه پیام نور در توسعه فضای دانشگاهی پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور این امکان را فراهم آورد تا کارکنان دولت بتوانند در کنار مشغله های کاری، تحصیلات عالیه خود را ادامه دهند.
این مقام عالی استان افزود: طی این سال ها مردم هم توانسته اند از ظرفیت های گسترده این دانشگاه بهره بگیرند.
دکتر رازانی برقراری عدالت آموزشی را یک آرمان بشری معرفی کرد و گفت: برقراری عدالت آموزشی یکی از آرمان های جمهوری اسلامی بوده که امروز شاهد تحقق آن هستیم.
استاندار کرمانشاه افزود: در این کشور جوانان شهرستانی ایمان دارند که می توانند با کار و تلاش، صاحب رتبه های تک رقمی و دو رقمی شود و بدون تبعیض به دانشگاه های برتر کشور راه یابند.
این مقام عالی استان با تاکید بر این موضوع که دستیابی به عدالت آموزشی دستآورد کوچکی نیست در ادامه تصریح کرد: آنچه  آرمان بشری بوده و انسان های بزرگ برای آن قیام کرده اند امروز در بخش دانشگاهی کشور محقق شده است و این جای افتخار دارد. 
استاندار کرمانشاه و هیئت همراه صبح امروز در قالب یک سفر کاری یک روزه  وارد شهرستان کنگاور شد و چندین واحد آموزشی، کشاورزی و پزشکی با حضور ایشان افتتاح و به بهره برداری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار