رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه کشت های متراکم و گلخانه‌ای را در استان در برنامه داریم.
کد خبر: ۳۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 01 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران راندمان تولید محصولات گلخانه ای را بالا عنوان و خاطرنشان کرد: در  کشت های گلخانه ای راندمان تولید بیش از هفت برابر کشت معمولی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموع سطح کنونی گلخانه های استان کرمانشاه را ۳۸.۹ هکتار اعلام کرد و افزود: استان کرمانشاه چهار دهم درصد گلخانه های کشور را در اختیار دارد.

شهبازی توسعه کشت ها یگلخانه ای را از برنامه های سازمان برشمرد و تصریح کرد: تاکنون موافقت اصولی احداث ۱۲۶ هکتار گلخانه جدید در استان کرمانشاه صادر شده است.

شهبازی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر سالانه ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دیم می روند، اظهار کرد: در مقوله کشت دیم با اقداماتی همچون انعقاد قرارداد با موسسه بین المللی ایکاردا، جهت افزایش عملکرد در واحد سطح برنامه ریزی شده است.

وی افزود: استفاده از ارقام جدید و متناسب با شرایط اقلیمی و آب وهوایی هرمنطقه در کنار رعایت تناوب زراعی و اصول کشت می تواند نقش مهمی در افزایش عملکرد بخش کشاورزی داشته باشد.

شهبازی در ادامه سطح برداشت کلزا در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته را هزار هکتار عنوان کرد و افزود: امسال ۴۸۹۰ هکتار کلزا در استان کشت شده است.

شهبازی با اشاره به وابستگی بیش از ۹۰درصدی کشور به واردات دانه های روغنی ابراز امیدواری کرد: با توسعه کشت دانه های روغنی مثل کلزا وابستگی کشور کمتر شود.

شهبازی افزود: در بازدیدهای انجام گرفته ۴۶۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان آسیب ندیده و پیش بینی می‌شود به همین میزان سطح برداشت داشته باشیم.

شهبازی در ادامه با اشاره به توسعه کشتهای پاییزه در استان، تصریح کرد: امسال ۷۷۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه نخود رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه کشت پاییزه با توجه به خشک‌سالی‌ها و کمبود منابع آبی در برنامه استان قرار گرفته است.

به گفته شهبازی در سال جاری 1380میلیارد تومان به کشاورزان استان بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیشترین خرید گندم و جو را در استان داشتیم گفت: در سال زراعی گذشته حدود 381 هزارتن جو در استان تولید شد که  ۱۲۲ هزار تن از این میزان در بورس عرضه و به فروش رفته است.

شهبازی مجموع گندم تولیدی در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته را حدود یک میلیون تن اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود  744 هزار تن توسط مراکز خرید گندم از کشاورزان خریداری شده است.

شهبازی ادامه داد: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان 940 ميليارد تومان بوده که تمامی این رقم به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده صنایع تبدیلی و تکمیلی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تا پایان دی ماه داشت و افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر  119 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاوزی با ظرفیت فرآوری بیش از یک میلیون و صد هزار تن در سال دارد.

شهبازی افزود: در حال حاضر 23 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بین 20 تا 90 درصد در استان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آنها بیش از 243 هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی استان در بخش کشاورزی افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به اقدامات شاخص چندسال اخیر استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته 6855 طرح و پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 785میلیارد و 290 میلیون تومان با ظرفیت اشتغال 14هزار و 874 نفر در استان اجرایی شده است.

شهبازی با اشاره به تجهیز و نوسازی ماشین آلات کشاورزی کرمانشاه با اختصاص 501 میلیارد ریال تسهیلات در قالب خط 4 مکانیزاسیون  افزود: تاکنون 237 میلیارد ریال از اعتبارات خط 4 مکانیزاسیون در استان جذب شده و روند جذب همچنان ادامه دارد.

شهبازی تصریح کرد: با جذب اعتبارات خط 4 مکانیزاسیون در مجموع  808 دستگاه انواع ماشین آلات و اداوات کشاورزی توسط متقاضیان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون 63 هزار هکتار از مجموع اراضی استان کرمانشاه به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده‌، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده ظرف دو سال آینده 30 هزار هکتار به این میزان افزوده خواهد شد.

شهبازی فزود: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه قبل از انقلاب کمتر از 600 هزار تن بود که این میزان در حال حاضر به بیش از چهار میلیون و600 هزار تن رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار