مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان گفت: بیشترین فراوانی سینما در کشور مربوط به استان تهران با 65 سینما بوده و پس از تهران، اصفهان با 21 سینما بیشترین تعداد سینما در کل کشور را دارا می‌باشد.
کد خبر: ۳۷۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 31 January 2017




به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره به وضعیت سینماهای استان اصفهان در مقایسه با کل کشور اظهار کرد: گزارشی از معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریور ماه سال جاری منتشر شده که وضعیت سینماهای استان‌های مختلف کشور را از لحاظ کمی و کیفی بررسی نموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنا بر این گزارش در تمام کشور 268 سینما وجود دارد که بیشترین فراوانی سینما در کشور مربوط به استان تهران با 65 سینما بوده و پس از تهران، اصفهان با 21 سینما بیشترین تعداد سینما در کل کشور را دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه در تمام کشور 126 هزار و 65 صندلی سینما وجود دارد که بیشترین فراوانی صندلی سینما مربوط به تهران بوده و پس از تهران بیشترین تعداد صندلی متعلق به استان اصفهان با فراوانی 8 هزار و 494 صندلی می‌باشد، افزود: همچنین در کشور 403 سالن سینما نیز وجود دارد که استان اصفهان پس از تهران با 27 سالن سینما از این حیث نیز پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه سینماها و سالن‌های نمایش فیلم در پایان خط تولید صنعت سینما و ابتدای چرخه درآمدی برای تولیدات سینمایی قرار دارد، تصریح کرد: بنابراین بررسی کمی سالن های سینمایی به دلیل اینکه با نحوه ارائه آثار، جذب مخاطبین، گستردگی و پخش آثار به نحوی به وضعیت سینماها مربوط است، حائز اهمیت می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان اظهار کرد: در آغاز و قبل از هر تصمیمی در خصوص وضعیت نمایش فیلم در استان، لازم است هر سینما و سالن نمایش دارای شناسنامه‌های دقیق، معتبر و به روز از وضعیت کلی خود باشند تا بستری برای درک بهتر از آینده سینمای مبتنی بر واقعیت‌ها به وجود آید.

وی در ادامه با اشاره به اکران فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان گفت: این جشنواره امسال در سینما ساحل با ٨ فیلم از ١٤ تا ٢١ بهمن ماه در اصفهان اکران می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار