کارخانه های فرآوری سیب زمینی وارداتی را ترجیح می دهد؛
تابناک: چندسالی است که جهاد کشاورزی اصفهان به دنبال اصلاح الگوی کشت است اما از یک سو مقاومت کشاورزان در مقابل این طرح و از سوی دیگر بی تدبیری، عدم مدیریت و اجرای به موقع این طرح باعث شد که امسال هم مثل هر ساله محصولات کشاورزان روی دست آنها باقی بماند.
کد خبر: ۳۶۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 28 January 2017

تابناک اصفهان: چندسالی است که جهاد کشاورزی اصفهان به دنبال اصلاح الگوی کشت است اما از یک سو مقاومت کشاورزان در مقابل این طرح و از سوی دیگر بی تدبیری ، عدم مدیریت و عدم اجرای به موقع  این طرح باعث شد که امسال هم مثل هر ساله محصولات کشاورزان روی دست آنها باقی بماند.

با وجودی که چندماه پیش خبر از بین رفتن صدها کامیون گوجه فرنگی در اصفهان شنیده شده امروز خبر نابودی 46 هزار تن سیب زمینی مرغوب کشاورزان چادگان به گوش رسید.

سرپرست فرمانداری چادگان گفت: امسال بیش از 60 هزار تن سیب زمینی برداشت شده اما فقط 35 درصد آن به فروش رسیده است.

وی بیان داشت: سیب  زمینی چادگان از مرغوب ترین سیب زمینی های کشور است اما متاسفانه کارخانه های فرآوری سیب زمینی در استان ترجیح می دهند نیاز خود را از استان‌های دیگر تامین کنند.

وی اعلام کرد: قیمت سیب زمینی سورت نشده 450 تا 500 تومان و سیب زمینی مرغوب و سورت دشه 550 تا 600 تومان است که حتی هزینه کشت را هم به کشاورزان بر نمی‌گرداند.

در همین میان 150 راننده کامیون‌های حامل گوجه فرنگی مقابل کارخانه صنایع غذایی درچه معطلی چند روزه محصولمان را از بین می‌برد.

همزمان با آغاز فصل برداشت گوجه فرنگی در بوشهر و ارسال این محصول به اصفهان در بوشهر و ارسال این محصول به اصفهان کارخانه صنایع درچه که ظرفیت محدودی برای پذیرش کامیون‌‌ها دارد هر کامیون را 4 تا 7 روز برای تخلیه بار در نوبت نگه می دارد که سبب نارضایتی رانندگان کامیون ها و حتی شهروندان شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار