معاون فرماندار دهاقان:
تابناک: معاون فرماندار شهرستان دهاقان در راستای پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از پرندگان به انسان، از ممنوع شدن صدور مجوز فروش پرندگان زنده به ویژه مرغ خانگی توسط شهرداری دهاقان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مجید زمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت اظهار داشت: با توجه به وجود بیماری هائی که از پرندگان به انسان منتقل می شود و در بعضی از کشورها رایج شده، پیشگیری در این راستا بسیار ضروری است.

وی افزود: خرید و فروش پرندگان زنده در سطح شهرستان باید براساس ضوابط بهداشتی انجام گیرد.

معاون فرمانداری شهرستان دهاقان تصریح کرد: از این به بعد فروش پرندگان زنده و مرغ خانگی و جوجه در بازار محلی دهاقان ممنوع است و از شهرداری درخواست عدم صدور مجوز برای فروشندگان پرندگان در سطح شهرستان را داریم.

وی کفت: جمع آوری لاشه حیوانات در کنار جاده ها توسط اداره راه و شهرسازی و در شهر به عهده شهرداری و در روستاها به عهده دهیاری ها است تا از بروز هر گونه آلودگی در شهرستان به طور جلوگیری شود.

زمانی با اشاره به ترویج مسائل بهداشتی در بین عشایر خاطرنشان کرد: آگاهی و اشاعه مسائل بهداشت فردی و دامی در بین عشایر و دامداران شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان و کلینیک دامپزشکی دهاقان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پیشنهاد می شود که لوازم بهداشتی از قبیل صابون مایع در بین عشایر توزیع شود.

وی در راستای اطمینان خاطر از سلامت دام بیان کرد: برای بهداشت دام و اطمینان از سلامت دام شهرستان از نصب و اختصاص بنری مخصوص مسائل بهداشتی دام و خرید و فروش آن در سطح میادین شهر خبر داد تا عموم مردم از این طریق آموزش ببینند و آگاهی داشته باشند.

معاون فرماندار دهاقان افزود: هم چنین ساماندهی کشتار دام در روستاها با محوریت بخشداری و شبکه دامپزشکی و انتقال آن به کشتارگاه دهاقان برای اطمینان خاطر پیداکردن از سلامت آنها صورت می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار