مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه معادن و کارخانه‌های گچ در شرق اصفهان نیز باعث آلودگی های گسترده در سطح استان شده‌اند، گفت: در سال ۸۸ شورای عالی برنامه ریزی استان مصوب کرد که ظرف مدت معین و مشخصی این معادن و کارخانه ها تعطیل شوند و ۵۰ کیلومتر عقب نشینی کنند اما متاسفانه این دستور اجرایی نشد و درحال حاضر نیز این مشکل وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، حمید ظهرابی گفت: در حال حاضر اصفهان یک مشکل بزرگ به نام توسعه نامتوازن و بارگذاری های فراتر از ظرفیت در برخی نقاط استان دارد.

وی افزود: توجه نکردن به موضوع آمایش سرزمین در فرآیند توسعه استان باعث بروز عوارض زیست محیطی فراوانی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، کمبود آب در حوضه آبخیز زاینده رود، تراکم جمعیت در برخی از نقاط شهر، متناسب نبودن جمعیت شهری به روستایي نسبت به میانگین کشوری، اُفت شدید منابع آب زیر زمینی، آلودگی هوا، خاک و آب را از جمله پیامدهای منفی توسعه نامتوازن در استان اصفهان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه معادن و کارخانه‌های گچ در شرق اصفهان نیز باعث آلودگی های گسترده در سطح استان شده‌اند، گفت: در سال ۸۸ شورای عالی برنامه ریزی استان مصوب کرد که ظرف مدت معین و مشخصی این معادن و کارخانه ها تعطیل شوند و ۵۰ کیلومتر عقب نشینی کنند اما متاسفانه این دستور اجرایی نشد و درحال حاضر نیز این مشکل وجود دارد.

حمید ظهرابی افزود: در این راستا، امسال تمرکز ما بر روی مقابله با کانون ها و منشاء گرد وغبار در استان است.

وی تصريح كرد: برخورد با مولدهای آلودگی مانند صنایع و معادن شرق اصفهان، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، بیابان زدایی، مدیریت ۱۰ هزار هکتار کانون فرسایش بادی و تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی از مهمترین برنامه های امسال ما هستند و امیدوارم نتیجه بخش باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مازوت در نیروگاه های استان اصفهان به صفر رسیده است، گفت: این دستاورد مهم در سایه همدلی و همکاری همه مسوولان با حمایت استاندار اصفهان و دستگاه قضایی به دست آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار