به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد صورت می‌گیرد
تابناک: دبیر ستاد کنگره شهدای فاطمیه اصفهان گفت: به مناسبت اعیاد سعید شعبانیه و فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، آیین تغییر نام خیابان فروردین به نام خیابان شهدای فاطمیه فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رمضانعلی محسنی اظهار کرد: همزمان با میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، آیین رونمایی از خیابان شهدای فاطمیه با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های شهدای مسجد فاطمیه و جمعی از مسئولان استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تغییر نام خیابان فروردین اصفهان به خیابان شهدای فاطمیه عنوان کرد: تعداد زیادی از مردم خیابان فروردین و خانواده‌های شهدای مسجد فاطمیه با امضای طوماری خواستار تغییر نام خیابان فروردین واقع در خیابان لاله به نام شهدای فاطمیه شدند.

دبیر ستاد کنگره شهدای فاطمیه اصفهان با اشاره به اینکه مسجد فاطمیه یکی از مساجد شاخصی است که بیش از 220 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ادامه داد: همچنین 23 سردار دفاع مقدس و 56 جانباز، آزاده و ایثارگر از نیروهای بسیجی این مسجد هستند که نام آنها در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده‌ است.

وی افزود: در خیابان مذکور 38 خانواده شهید سکونت داشتند و بر همین اساس برای زنده نگه داشتن نام و یاد آنها، پس از موافقت اعضای شورای شهر، اقدام به تغییر نام این خیابان شده است.

محسنی تصریح کرد: این برنامه از ساعت 18 روز پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ ماه با سخنرانی و خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، پایگاه بسیج مسجد فاطمیه یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که سازماندهی تظاهرات پیش از انقلاب و اعزام صدها نیروی رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل را در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار