تابناک: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت : نوسان دما به حدود 20 درصد از زمین های باغی و کشاورزی استان اصفهان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۳۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش افزود: بخشی از این خسارت ها قراراست توسط صندوق بیمه کشاورزی جبران شود.

وی با اشاره به فعال شدن ستاد بیمه کشاورزی در شهرستان فریدونشهر بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای مشارکت بیشتر کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود : بیمه محصولات کشاورزی از بهترین راهکارها برای جبران خسارت در مواقع بحران از جمله سرمازدگیست .

وی وسعت باغات و زمین های کشاورزی شهرستان فریدونشهر را 18 هزار و 500 هکتار خواند و از تخصیص بیش از 10 میلیارد ریال بیمه خسارت به کشاورزان فریدونشهری در سال گذشته خبر داد.

شیشه فروش با اشاره به ورود بیش از 17 هزار نفر عشایر به شهرستان و همچنین واردآمدن خسارت به دام و چادرهای عشایر کوچ رو شهرستان در بارندگی های اخیر از آمادگی هلال احمر برای امداد رسانی و خدمات رسانی به آنان خبر داد و افزود: برای جبران خسارت به دام عشایر با جهادکشاورزی تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقوع بحران پابرجا و تکرار پذیر است بر لزوم آمادگی مسوولان در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: مسوولان دستگاه ها باید آسیبها را شناسایی و برای مقابله با آنها قبل از وقوع راهکارهای مناسبی پیشنهاد و طراحی کنند، تا هنگام وقوع بحران خسارتها به حداقل و عکس العمل ها برای مقابله با آن به حداکثر برسد.

از مجموع 57 هزار و 950 هکتار باغات استان اصفهان حدود 35 هزار و 334 هکتار آن یعنی معادل 61 درصد از باغات زیرپوشش بیمه قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار