معاون استاندار قزوین:
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین با 50 کشور مبادله و صادرات دارد.
کد خبر: ۳۶۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و هیأت همراه و نمایندگان مجلس، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه صنعت و کشاورزی است که در حوزه صنعت رتبه 11، کشاورزی 18، در درآمدهای استانی رتبه 15 و در ارزش افزوده بخش صنعت رتبه 14 را دارا هستیم.

وی با ارائه گزارش عملکردی از حوزه‌های مختلف و بخش‌های مختلف استان قزوین افزود: نرخ بیکاری در این استان 11.6 درصد بوده که 1.1 درصد از نرخ کشوری پایین‌تر است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین دارای توانمندی و قابلیت بسیاری در بخش اقتصادی، کشاورزی و مستعد در دشت قزوین است که 80 هزار هکتار باغ در توان تولید دارد.

حبیبی عنوان کرد: استان قزوین دارای اراضی کشاورزی، دارای باغات زیتون، انگور، پسته، زیتون و غیره است که در بخش انگور، 350 هزار تن انگور و 20 هزار تن زیتون در سال تولید می‌کند که در بخش تولید زیتون در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.

این مسؤول با بیان اینکه در استان قزوین 67 هزار تن تخم‌مرغ و در بخش صنعت یک هزار و 290 تن محصول تولید می‌شود، یادآور شد: این استان در تولید مواد شوینده رتبه نخست کشور را دارا بوده و به طوری که برترین تولیدکننده در چرخ خیاطی(کاچیران) هم به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: قزوین دارای یک هزار و 300 اثر تاریخی ملی و طبیعی ثبت شده است چراکه این استان 50 سال پایتخت ایران بوده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

حبیبی ادامه داد: روزانه یک هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین صورت می‌گیرد که این مسئله نشان از ظرفیت بالا و جذب سرمایه‌گذار در این استان است.

این مسؤول با بیان اینکه استان قزوین با 50 کشور مبادله و صادرات دارد، خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت بالایی در زمینه انرژی پاک و نو دارد که از 4 هزار مگاوات ذخیره انرژی پاک در استان، یک هزار مگاوات مطالبه و مکان‌یابی شده که امید است در این عرصه موفق عمل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: قزوین دارای چشمه‌های آب‌درمانی آبگرم و یله گنبد بوده و ظرفیت‌ بالایی در عرصه آب‌درمانی دارد.

حبیبی افزود: در سفر هیأت دولت به استان قزوین در مهرماه سال جاری 127 عنوان طرح با قابلیت 24 هزار میلیارد تومان شناسایی و در راستای اقتصاد مقاومتی و ملی معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار