استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان از تعيين تكليف 45 پروژه غیردولتی خبر داد و گفت: ‌اين پروژه‌ها می‌تواند در توسعه و رشد استان نقش مؤثری داشته باشد.
کد خبر: ۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در یک‌صد و پنجاه و يكمين جلسه شوراي برنامه‌ریزی استان به پيوست فرهنگي پروژه‌های بزرگ اشاره كرد و افزود: طرح‌های بزرگ در ابتدا از بعد فني و مهندسي بررسي می‌شد و با اضافه شدن پیوست‌های اقتصادي، اجتماعي، زیست‌محیطی ادامه يافت و سپس بر اساس سیاست‌های چشم‌انداز 20 ساله ابلاغي مقام معظم رهبري پيوست فرهنگي نيز به طرح‌های ارائه‌شده اضافه گرديد.

وي بابیان اينكه طرح‌ها مسير تعالي، ارتقا و تكامل خود را طي كرده است، تصريح كرد: پيوست فرهنگي درواقع يك ارتباط سالم و تأثیرگذار براي يك پروژه با محيط پيراموني خود برقرار می‌کند تا موجب تضاد فرهنگي نشود و تعالي فرهنگي را برقرار نمايد.

استاندار اصفهان افزود: كار مهمي در اصفهان به‌عنوان شروع‌کننده اين طرح، آغازشده است هرچند در ابتدا ممكن است مشكلاتي وجود داشته باشد ولي با ادامه يافتن آن اثرات خوبي را در جامعه خواهد داشت.

زرگرپور به بحث‌های ایجادشده در خصوص تبديل يك يا چند شهرك صنعتي به منطقه ويژه اقتصادي اشاره كرد و اظهار کرد: در سفر معاون اجرايي رئیس‌جمهور به اصفهان اين موضوع مطرح شد و تصميم بر آن گرفته شد كه توسط شركت شهرک‌های صنعتي بررسي لازم صورت گيرد.

وي بابیان اينكه مناطق ويژه اقتصادي اهداف خاصي را دنبال می‌کنند؛ افزود: پشتيباني از فعالیت‌های اقتصادي، برقراري ارتباط تجاري بین‌المللی و تحرك در اقتصاد منطقه‌ای، توليد و پردازش كالا، انتقال فناوري، صادرات غیرنفتی، ايجاد اشتغال، جلب و تشويق سرمایه‌گذاری داخلي و خارجي و ترانزيت و ترانشيت كالا از اهداف اين مناطق بشمار می‌رود.

زرگرپورافزود: با توجه به اين اهداف محل‌هایی بايد براي اين مناطق انتخاب و معرفي شود كه استعداد اجراي اين موارد را داشته باشد.

استاندار اصفهان بر تشكيل كارگروهي در اين خصوص تأکید كرد و گفت: اين كارگروه بايد با توجه به شاخص‌ها، مجدداً شهرک‌ها را امتیازبندی و به شوراي برنامه‌ریزی استان ارائه كند.

وي از تعيين تكليف 45 پروژه غیردولتی خبر داد و افزود: ‌اين پروژه‌ها می‌تواند در توسعه و رشد استان نقش مؤثری داشته باشد.

زرگرپور به مشكلات موجود در خصوص حريم تپه‌های سيلك اشاره كرد و گفت: تپه‌های سيلك با بيش از 7 هزار سال قدمت حریم‌های براي آن در نظر گرفته‌شده است و افرادي كه داراي حقوق مكتسبه در اين حریم‌ها هستند با مشكلاتي مواجه شده‌اند كه در اين راستا تصميم بر آن شد كه جهت آزادسازی عرصه و حريم تپه‌های سيلك 200 هكتار به حريم كاشان اضافه و 100 هكتار از آن‌ها به مكتسبين واگذار گردد تا مشكلات موجود برطرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار