رییس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان اصفهان گفت: هیئت دولت به بیشتر شهرستان‌های استان سفر کردند، اما حتی یک نماینده از شرق اصفهان و به خصوص ورزنه بازدید نکرد.
کد خبر: ۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳ 08 February 2015

به گزارش تابناک، مجید جابر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با انتقاد از بی تفاوتی مسوولان نسبت به شرق اصفهان در سفر اخیر رییس جمهور، اظهار کرد: هیئت دولت حتی یک نماینده به این منطقه محروم نفرستاد، حال آن که در این سفر به تمامی مناطق و شهرستان‌هایی که یک فرمانداری داشت وزیر یا نمایند‌ه‌ای از طرف رییس جمهور رفت.

وی با بیان اینکه تمرکز فرمانداری‌ها در مناطق غربی، شمال و جنوب استان بیش از شرق است، افزود: حضور یک نماینده از طرف دولت در هر شهرستانی در تحقق مطالبات آنان موثر است و این توقع به جایی از طرف مردم این دیار است.

این عضو شورای شهر ورزنه خاطر نشان کرد: اطمینان داریم که استاندار و فرماندار شهرستان اصفهان نارضایتی‌ها و مشکلات ورزنه و بن رود را به گوش شخص رییس جمهور رسانده‌اند، اما مردم این بخش هم توقع داشتند مانند سایر مناطق استان در حضور نماینده‌ای از هیئت دولت سخن بگویند تا جدی‌تر مورد توجه قرار گیرند.

جابر با بیان اینکه برای استقبال از رییس جمهور 10 اتوبوس از بخش بن رود از جمله زنان چادر سپید به شهر اصفهان رفتند، یادآور شد: حدود 80 درصد مردم ورزنه در انتخابات ریاست جمهوری به شخص روحانی رای دادند چرا که به دنبال نجات از مشکلات فعلی بودند به بیان ساده‌تر اگر نارضایتی‌ها و مشکلات مردم محروم و رنج کشیده این منطقه رفع شود بخش زیادی از معضلات استان حل خواهد شد.

آب زنده رود فقط برای شادابی اصفهان نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سخنرانی رییس جمهور و مطالبات مردم این بخش در این سفر گفت: سخنان آقای روحانی چند بخش بود، اما مباحث عنوان شده در بحث آب توقع کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود به طور عام و زارعان شرق اصفهان به طورخاص را برآورده نکرد، چرا که رییس جمهور به حقوق حق آبه داران تاریخی این رودخانه اشاره‌ای نکردند.

رییس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان، تصریح کرد: رییس جمهور از دستور به وزیر نیرو در راستای حفظ آب در زاینده رود در هر شرایطی سخن گفت، اما سوال این است که فقط برای شادابی شهر اصفهان باید آب باز شود، اما تاکید تمامی کشاورزان و مردم شرق این است که آب حتی اگر یک لیتر هم باشد باید به تالاب گاوخونی برسد.

جابر تاکید کرد: به جرات می‌گویم اگر قرار است در اصفهان آبی جاری باشد و منطقه شرق آن و تالاب بین المللی گاوخونی فراموش شود بهتر است رودخانه کامل خشک باشد تا شهروندان اصفهانی نیز از فلاکت مردم انتهای مسیر زنده رود غافل نشوند.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات طرح 9 ماده‌ای نجات بخش زاینده رود است، خاطر نشان کرد: مردم ورزنه در روز استقبال از رییس جمهور بر روی پلاکارهای خود خواستار عمل به این طرح شده بودند.

کارشکنی معاون رییس جمهور سابق در حق مردم ورزنه

این عضو شورای شهر ورزنه در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد فرمانداری ورزنه را از مطالبات مردمی دانست و گفت: در سال 1390 هیئت دولت طی نامه‌ای تشکیل شهرستان "سبا" شامل دو بخش ورزنه و جرقویه که در حال حاضر در زیر مجموعه شهرستان اصفهان هستند را به رسمیت شناخت، اما پس ماجراهای حق آبه خواهی و بروز اعتراضات شرق در سال 1391 اجرای آن متوقف شد.

جابر با بیان اینکه ایجاد شهرستان بویین میاندشت با جمعیت و وسعتی به مراتب کمتر در غرب استان در همان سال نیز مورد تایید دولت قرار گرفت و عملی هم شد، تاکید کرد: معاون رییس جمهور سابق عامل این کارشکنی بود چرا که وی پس از بروز اعتراضات مردم رنج کشیده و محروم شرق اصفهان در جلسه‌ای اعلام کرده بود" اغتشاش کرده‌اند و جایزه هم می‌خواهند"!! و به هر ترتیب مانع از این امر شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان اصفهان با وسعت زیاد، بیشترین جمعیت استان را دارد که 14 درصد آن در بخش بن رود ساکن هستند و روستاهای زیادی در این بخش وجود دارد و از سوی دیگر روستایی مانند کَفران با دو هزار جمعیت 45 شهید و شهر ورزنه با پنج هزار جمعیت در زمان جنگ110 شهید تقدیم کشور کردند.

ورزنه از بن بست خارج می‌شود

این عضو شورای شهر ورزنه از احداث جاده ورزنه به ندوشن استان یزد خبر داد و یادآور شد: این راه ورزنه را از بن بست خارج می‌کند چرا که از کنار تالاب گاوخونی، اصفهان را به استان همجوار متصل کرده و 80 کیلومتر مسافت کوتاه‌تر می‌شود.

جابر با بیان اینکه با ایجاد این راه ورزنه از بن بست خارج شده و توسعه خواهد یافت، افزود: با ساخت این جاده دیگر نیاز به تردد از گردنه "ملا احمد" نیست و از سوی دیگر شرایط سرمایه گذاری برای ساخت شهرک صنعتی ورزنه نیز فراهم می‌شود، اما حدود 25 کیلومتر دیگر این جاده همچنان ساخته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار