به منظور پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت؛
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از پلمب ۶ واحد عرضه غیر مجاز مرغ زنده در شهر گهواره از توابع این شهرستان با اخذ دستور قضایی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 14 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، دکتر صید محمد قاسمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از پلمب ۶ واحد عرضه غیر مجازمرغ زنده در شهر گهواره از توابع شهرستان دالاهو با اخذ دستور قضایی خبر داد.

 وی اظهار داشت: این اقدام در راستای مبارزه با عرضه غیر مجاز مرغ زنده و همچنین اجرای مصوبات کارگروه بهداشت و به منظور پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی با بیان اینکه در فصل سرما شیوع بیماری های طیور افزایش می یابد، گفت: پلمب این تعداد مراکز عرضه غیر مجاز مرغ زنده متخلف با همراهی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان، شهرداری، اصناف، ادراه اماکن و نیروی انتظامی بوده است.

قاسمی تصریح کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر عرضه فرآورده های خام دامی به طور مستمر ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، اخطارهای لازم به مراکز عرضه مرغ زنده داده  شده که در صورت عدم توجه به اخطارهای دامپزشکی پلمب واحدها در دستور کار قرار می گیرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: با تلاش های شبکه دامپزشکی و دیگر ادارات ذیربط در حال حاضر هیچگونه عرضه مرغ زنده در شهرستان  دالاهو صورت نمی گیرد.

وی از شهروندان خواست که گوشت و فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز و فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید هرگونه گوشت کشتارغیرمجاز جدأ خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو گفت: تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش، انتقاد، پیشنهاد و گزارشات مردمی است  و در اسرع وقت به آنها رسیدگی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار