در اصفهان برگزار می‌شود؛
تابناک: دبیر انجمن صنفی نیروگاه‌های ایران از برگزاری پنجمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی در روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه در نیروگاه شهید منتظری اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین مهریان امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران پیرامون پنجمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی اظهار کرد: سه پنل Repowering، حوادث و آب در این همایش وجود دارد. دبیرخانه همایش حدود 70 مقاله دریافت کرد که حدود هفت مقاله انتخاب شده در روزهای همایش ارایه خواهند شد.

وی به دستاوردهای ادوار گذشته همایش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، پنل بحران آب وجود داشت که تهیه کتاب 900 صفحه‌ای در این مورد از دستاوردهای آن پنل به شمار می‌آید.

دبیر انجمن صنفی نیروگاه‌های ایران ادامه داد: 15 کمیته آموزش، ساخت داخل، افزایش راندمان و ... در این همایش فعال است.

مهریان اضافه کرد: در این همایش تنها یک پنجم زمان مربوط به مقالات می‌شود و بیشتر زمان به پرسش و پاسخ اختصاص خواهد یافت، زیرا وجود جلسات پرسش و پاسخ تخصصی باعث استقبال بسیار مناسب از همایش خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص تعامل این همایش با دانشگاه‌ها گفت: در این همایش یک کنسرسیوم ایجاد می‌شود که متشکل از افراد مختلف است که محققان و اساتید دانشگاه‌ها از اعضای آن محسوب می‌شوند و در این کنسرسیوم، مشکلات و معضلات نیروگاه‌ها بررسی خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی نیروگاه‌های ایران با بیان اینکه مقالات توسط اساتید دانشگاه بررسی و داوری می‌شود، ادامه داد: تبادل استاد و دانشجو، امضای تفاهم نامه‌های مختلف با دانشگاه، استفاده از اساتید در کمیته‌ها و پنل‌های تخصصی همایش‌ها از پل‌های ارتباطی میان صنعت و دانشگاه در انجمن صنفی به حساب می‌آید.

مهریان خاطرنشان کرد: بحث اصلی در جامعه، مدیریت مصرف است و این موضوع باید میان مردم نهادینه شود که به نفع جامعه خواهد بود. در این راستا رسانه‌ها می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

افزایش راندمان نیروگاه‌ها با تبدیل به سیکل ترکیبی

همچنین مصطفی شرکت قناد، مدیر نیروگاه زواره پیرامون دستاورد خصوصی شدن نیروگاه‌ها، اظهار کرد: یک نیروگاه گازی، 35 درصد راندمان دارد که در صورت تبدیل به سیکل ترکیبی این میزان به حدود 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه زواره جزو نیروگاه‌هایی است که با تبدیل به سیکل ترکیبی، بازدهی آن به 49.5 درصد رسیده است که از لحاظ اقتصادی، مصرف سوخت و زیست محیطی بسیار مقرون به صرفه است.

شرکت قناد اضافه کرد: پروژه خنک کردن هوای ورودی به توربین گازی در نیروگاه از پروژههای مهم آتی است که باعث افزایش 10 درصدی تولید می‌شود. این پروژه در حال پیگیری است و حدود 70 درصد آن پیش رفته است.

صرفه جویی 90 درصدی آب در نیروگاه‌ شهید منتظری

مدیر نیروگاه زواره ادامه داد: سیستم برج خشک (هلر) در نیروگاه شهید منتظری استفاده می‌شود که باعث صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب شده است.

همچنین غلامرضا اثنی عشران، معاون تعمیرات نیروگاه شهید منتظری و مسوول کمیته ساخت داخل همایش، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این همایش جلوگیری از دوباره کاری است. قرار دادن بانک‌های اطلاعاتی در اختیار نیروگاه‌های دیگر باعث صرفه جویی ارزی و همچنین صرفه جویی در زمان خواهد شد.

همچنین سید محمود ابطحی، معاون مهندسی نیروگاه شهید منتظری گفت: مساله تحریم‌ها بحث جدیدی نیست و از حدود 30 سال گذشته این مباحث وجود داشته است. نیروگاه شهید منتظری از اولین صنایعی است که به فکر تولید داخل قطعات مورد نیاز افتاد.

وی افزود: در حال حاضر تمام مرحله اورهال و بیش از 90 درصد قطعات موجود در نیروگاه شهید منتظری از قطعات ساخت داخل است.

به گزارش ایسنا؛ پنجمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی، 29 و 30 اردیبهشت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان، برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :