مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان:
تابناک: مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان از درمان و کنترل بیش از 90 درصدی بیماران مبتلا به صرع با دارو خبرداد.
کد خبر: ۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ 08 February 2015
به گزارش تابناک، پروفسور مسعود اعتمادی‌فر در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صرع مطابق با 20 بهمن ماه اظهار کرد: بیماری صرع از بیماری‌های مزمن و شایع است و از این بابت توجه به آن مهم است.

وی بیان کرد: مصرف منظم دارو بهترین شیوه کنترل تشنج در این بیماری است، رعایت بهداشت روانی نظیر خواب و استراحت منظم یکی از بهترین روش‌های پیشگیری در بیماران مصروع است.

مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان تصریح کرد: براساس آمار و گزارشات جهانی که به صورت تخمینی و تقریبی است، قریب به یک درصدئ از جمعیت جهان مبتلا به بیماری صرع هستند، که این بدان معنا است که آمار مبتلا به بیماری صرع، متجاوز از 60 میلیون نفر است و این آمار در استان اصفهان در حدود 750هزار نفر است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری صرع در اصفهان قریب به 50هزار نفر است، گفت: تا کنون درانجمن صرع مسیح که یک ngoمردم نهاد است و براسا حمایت مردم و خیرین فعالیت خود را از سال 83 آغاز کرده است، توانسته است بیش از 3هزار نفر را شناسایی و تحت نظر خود قرار دهد.

اعتمادی فر با اشاره به اینکه مخفی کار در بیان داشتن بیماری صرع از سوی مردم جامعه یک یاز مشکلات بزرگ جامعه پزشکی برای شناسایی بیمارام مصروع است، عنوان کرد: برخلاف نظر عوام جامعه، بیماری مصروع یک بیماری قابل درمان است و به یک بیماری قابل کنترل مبدل شده است.

وی اذعان کرد: درحال حاضر قریب به صد نوع صرع در جامعه وجود دارد که با توجه به تلاش پزشکان و فناوری‌های نوین، نزدیک به 75 درصد بیماران صرع با یک دارو و قریب به 90 درصد از بیماران صرع با حداکثر با سه نوع دارو درمان و کنترل می شوند.

مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان افزود: امروز نوع نگاه‌ا به بیماران صرع تغییر کرده است و دیگر به بیماران صرع به چشم یک انسان ناتوان و خطرناک دیده نمی شود، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری صرع، افراد توانمند و با ضریب هوشی خوبی هستند.

پوی از درپایان از هزینه بالای برخی از داروهای خارجی بیماری صرع خبرداد و اظهار داشت: هزینه جراحی بیماری صرع که در بیمارستان کاشانی اصفهان نیز انجام می شود در حدود 40 میلیون توکان است که از عهده هر فردی برنمی آید و ارائه بسته های خدماتی از سوی وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت یک ضرورت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار