مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:
مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: به منظور توسعه صادرات و روان سازی فعالیتهای بازرگانی آماده راه اندازی پایانه صادراتی مشترک با استان قزوین هستیم.
کد خبر: ۳۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 05 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حسین چراغی در جلسه امضاء تفاهم نامه اتاق بازرگانی و سازمان بنادر ودریانوردی استان گیلان که در سالن باغستان برگزار شد اظهار داشت: در عصر کنونی بنادر توسعه یافته هرگز منتظر بار و کالا نمی مانند بلکه با استفاده ازروشهای مدرن و شناسایی ظرفیتها دنبال کالا می روند تا فعالیتهای خود را گسترش دهند.

وی افزود: در میان بنادر مهم شمالی کشور(نوشهر، امیرآباد و انزلی) می توان گفت بندر انزلی از بنادر فعال حاشیه دریای خزر محسوب می شود گه امسال دارای تراز مثبت شده است.

چراغی بیان کرد: در بندر انزلی هم مقررات و قوانین منطقه اقتصادی حاکم است و فعالان بازرگانی می توانند از معافیت های مالیاتی، برخوردار شوند و با مزیت دسترسی به کشورهای CIS، استفاده از تسهیلات ویژه صادراتی، کاهش هزینه های ترانزیت، برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح توسعه در بندر انزلی ومنطقه اقتصادی آماده واگذاری زمین به تجار قزوین برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی هستیم و شما می توانید از فرصت های گردشگری دریایی، مجتمع های گردشگری و ترانزیتی این منطقه استفاده کنید.

چراغی یادآورشد: فاصله بندر انزلی تا قزوین ۲۱۰ کیلومتر و حدود ۳ ساعت است و بهترین گزینه برای ترانزیت کالا در مسیر کشورهای CIS نیز مسیر دریایی است که شما می توانید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنید.

وی اضافه کرد: سهم استان قزوین در استفاده از ظرفیت بندر انزلی حدود ۱۲ درصد و قابل توجه است و امسال بیش از ۱۰ هزار و ۳۶۱ دستگاه کامیون از این بندر به استان قزوین بارگیری شده است.

قزوین ظرفیت بندر خشک را دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهارداشت: قزوین به عنوان سایت لجستیک و بندر خشک با نزدیکی به بندر انزلی قادر است محل انتقال و نگهداری کالا و سپس توزیع به سایر نقاط کشور باشد و در عمل نقش بندر خشک را ایفا کند.

چراغی اضافه کرد: قزوین می تواند محل کالاهایی به حجم و مقدار کم باشد و پس از رسیدن به حد نطاب مناسب به عنوان محور آن را به بندر انزلی منتقل کرده و سود مناسب نیز عاید خود کند.

وی گفت: با احداث راه آهن قزوین به رشت و ادامه آن تا آستارا ظرفیت ریلی مناسبی برای ترانزیت کالا تا اروپا ایجاد خواهد شد که برای استانهای قزوین و گیلان هم یک فرصت مطلوب است.

چراغی اضافه کرد: در سفر رئیس اتاق بازرگانی قزوین به بندر انزلی تفاهم نامه سه جانبه ای بابنادر ودریانوردی گیلان و شرکت توسعه حمل و نقل چین امضا شد تا بتوانیم ترانزیت کالا از کشور چین و بنادر جنوبی را تسهیل و متمرکز کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهارداشت: در فوریه اولین محموله از مقصد چین به انزلی و قزوین وارد کشور خواهد شد که مسیر بسیار کوتاهتر شده و هزینه های حمل و نقل کاهش خواهد یافت که با این کار مسیر جدید کریدوری ایجاد می شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین می توانید سردخانه، واحدهای بسته بندی ایجاد کرده و به عنوان پایانه جدید بستر کار را مهیا کنید.

راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی ضروری است

چراغی اظهارداشت: راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان قزوین ضروری است تا بتوانید پاسخگوی نیازها باشید و کالاها را با کمترین زمان و هزینه به مقصد منتقل کنید.

وی برای ایجاد پایانه مشترک با همکاری قزوین در بندر انزلی نیز اعلام آمادگی کرد.

در ادامه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی قزوین و سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان امضاء شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار