رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در گفتگو با تابناک:
تابناک: ضرورتی ندارد همیشه آقای روحانی به مجلس یا صدا و سیما بیایند یا در بحث ها شرکت کنند البته خیلی خوب است و ایشان قول داده بودند که هر ماه باید شرکت داشته باشند و با مردم صحبت کنند ؛ معمولا حجم کار و مراودات و رفت و آمدها به صورتی است که این قول ها عمل نمیشود ولی اعضای کابینه ، معاونین و گروههای دیگر می توانند در این زمینه فعالتر باشند.
کد خبر: ۳۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 02 January 2017

تابناک اصفهان: سید علی نکویی در رابطه با فعالیت های اصلاح طلبان و فراز و نشیب ها و پیامد های آن بیان داشت : می دانید که جمعی از گروه های اصلاح طلب دور هم جمع شدند و در کنار هم تشکلی راه اندازی کردند بنام شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اصفهان ؛ این گروه یا شورا متشکل از احزابی است که مجوز دارند ؛ تشکل ها و انجمن های اسلامی دیگری نیز به شکلی اجازه فعالیت دارند و تعدادی هم افراد حقیقی یعنی دوبال قدرتمند مردم بنام هم احزاب و هم اشخاص، اینها در کنار هم فعالیت خوبی داشتند.

در این مدت چه قبل از آقای روحانی و چه بعد از ایشان ، چه قبل از انتخابات و چه امروز، جلسات هفتگی و کارگروههایی که زیر مجموعه های اینها هستند و صحبتها و اقداماتی که انجام دادند ، بسیار کار بزرگی بوده است و بعد از اصفهان ما شاهد چنین حرکتی در تهران بودیم و شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تهران بعد از اصفهان شکل گرفت . گفتنی است در راس آن مجموعه آقای خاتمی حضور دارند و کل مجموعه اصلاح طلب ها پذیرفته اند که تحت مدیریت ایشان باشند ضمن اینکه ایشان خودشان عملا عضو هیچ کدام از این تشکیلات نیستند و در مجموع با محوریت ایشان کنار هم آمدند و کار می کنند .

به نظر من در این مدت شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان بسیار خوب کار کرده و توانسته است بین گروهای مختلف ایجاد وحدت و الفت بکند.

باید بدانیم به هرجهت این مجموعه آدمها یا احزاب اینگونه نیست که همه نگاه یک شکل و یکسانی داشته باشند بلکه اینها بسیار متنوع هستند .

دراصول اصلاح طلبی ، همه اصلاح طلب هستند اما در روشها و سلیقه ها ممکن است نگاه های مختلفی داشته باشند ولی چنین تجربه ای که در این دو - سه سال اخیر در اصفهان و در آن مجموعه ها رخ داد و وحدت و هماهنگی که در بین اینها شکل گرفت بی سابقه بوده و یک نقطه قوت می باشد .

در واقع اصلاح طلبی به شعار نیست ، به عمل است و بقول یکی از دوستان آقای روحانی که می گفتند ایشان در عمل اصلاح طلب هست و در گفتار و شعار اصلاح طلب نیست بنابراین ما آن انتظاری را که از یک مدیر و یک رییس جمهور اصلاح طلب داریم با یکی دو درجه تخفیف می توانیم بگوییم آقای روحانی تا به اینجا شعاری عمل نکرده و به خوبی به وظایفی که بر عهده ایشان بوده جامه عمل پوشانده است .

امیدواریم همانطور که این دوستان در انتخابات ریاست جمهوری و یا در انتخابات مجلس نقش داشتند بتوانند در انتخابات آینده حتی در انتخابات آینده شوراها نیز نقش داشته باشند و بنحو احسن کارکنند.

و اما در ارتباط با موضوع تکریم ارباب رجوع شاهد هستیم که در کشور ما همیشه این موضوع مطرح بوده اما درخیلی از جاها ما مدیران مبتکری را می بینیم که متاسفانه باد نخوت و قدرت آنها را فراگرفته و خودشان را در جایگاهی می بینند که به خود اجازه می دهند با منت بر مردم مدیریت کنند طبیعتا این افراد نمی توانند آن سیاست اکرام ارباب رجوع را رعایت کنند. در حال حاضر اکثرمردم از مراجعات خود به دستگاههای دولتی ناراضی هستند و بخشی از این موضوع بر می گردد به مدیرانی که دارای عدم صلاحیت مدیریتی میباشند و در این دستگاهها جا خشک کرده اند و سیاست های کلان دولت را قبول ندارند و با عملکرد های غلط خودشان عمدا ویا سهوا موجبات نارضایتی مردم را فراهم می کنند.

بهر حال مردم حقی دارند و این مسائل را در کنار زندگی روزمره هم می بینند و هم احساس می کنند.

اگر اصلاحات دیگری که بعضی از اصلاح طلب ها انتظار دارند ، به سرعت عملی شود و اگربتوانند درعملکرد دستگاهایشان جهش و تغییری ایجاد کنند می توانند رضایت توده مردم را به دست آورند و مسئله دیگر اینکه به اعتقاد من باید با عوامل مزاحم هم با قدرت برخورد کرد.

حمایت از یک دولت اصلاح طلب تنها وظیفه احزاب و گروه های سیاسی نیست

مردم و کسانی که درک سیاسی دارند و احساس مسئولیت می کنند باید توجه داشته باشند که این یک وظیفه است چرا که ما نسبت به خودمان و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم مسئول هستیم . ما نمی توانیم بگوییم به ما ربطی ندارد زیرا که ما تا لحظه آخر و تا زمانی که زنده هستیم به خودمان و جامعه و مردم و انقلاب مسئولیم ؛ ما حتی می توانم بگویم نسبت به مردم دنیا ، انسانها حتی نسبت به محیط پیرامون و درکل ما نسبت به همه اینها مسئولیم زیرا که این دنیا جای راحت طلبی و آسایش نیست.

من همیشه از خدای متعال خواستارم که به بنده نیرو و توفیق بدهد و کمک بکند تا آخرین لحظات عمرم آنچه را که تشخیص می دهم و وظیفه من هست را انجام دهم.

همانطور که دیدیم در انتخابات ریاست جمهوری علی رغم تمام سختی ها و مشکلات ، ما موفق شدیم ضمن اینکه مردم و دوستان ما در این گروه های سیاسی باید بدانند ، اصلاح طلبی به شوراها و این طیف ها و گروه ها محدود نمی شود بلکه خیلی گسترده تر است و بی تفاوتی و باری به هر جهت و به ماچه و به من چه اصلا با سیاست و انقلاب ما هیچ سنخیتی ندارد و در تضاد است. بنابراین بر همه واجب است تا حضور فعال داشته باشند و به طور جدی در این راستا قدم بردارند و کارکنند.

دولت فعلی وارث شرایط سختی بوده است

نکته بعدی که ذکر آن ضروری است این است که آقای روحانی وارث یک شرایط سختی بوده است چه از لحاظ اقتصادی و سیاسی و چه از لحاظ اعتباری که دولت باید در بین مردم داشته باشد و خیلی از مسایل دیگری که می تواند به یک دولت مرد کمک کند تا او این امکان را داشته باشد و اهدافش را پیش ببرد.

دو دوره گذشته دستخوش حوادث سختی شد و اصلاح این مجموعه ها و خرابی ها بسیار زمان بر و انرژی بر می باشد ، حجم کار فشرده است و درعین حال توده مردم انتظارشان بیشتر از اینهاست و توقع داشتند وزرا و دولت با قدرت و توان و تدبیر بیشتری روی کار می آمد ؛ مردم نقدهایی نسبت به بعضی از بخش های حکومتی دارند و انتظار داشته اند در این امور تغییر اتی بوجود بیاید و اصلاح شود ضمن اینکه اصلاح طلبان جوان ما هم همین توقع را دارند.

عملکرد برخی از رسانه ها شایسته دولت نیست

ما درخیلی از بخش ها با توجه به اینکه عوامل بازدارنده و مشکلاتی که برسرراه ایشان بوده حق را به آقای روحانی می دهیم چرا که اگر ایشان روشی غیر از آنچه که هست را بر می گزیدند یقینا به ایشان اجازه نمی دانند دولتشان تدوام داشته باشد و ممکن بود که مانع تراشی می کردند و همانطور که ایشان در صحبتهای خود در خطبه های نمازجمعه گفتند در بعضی از رسانه ها و همایش ها چه توهین هایی به دولت می کنند و حرفهای ناشایستی میزنند و آمارهای غلط و دروغ به مردم ارائه می کنند و اینها کسانی هستند که اگر عوامشان ندانند اما خواصشان یقینا هم می دانند و هم بر عملکرد های گذشتگان آگاه هستند ؛ اینها حتی بر عملکردهای فعلی دولت و فعالیتهایی که انجام شده است واقف هستند . این درحالیست که منافع آنها ایجاب می کند تا در مقابل آقای روحانی بایستند.

در مجموع ضمن اینکه ما به بخشی از عملکرد دولت آقای روحانی و عوامل دولتی ایشان و به بخشهایی از آن نقد داریم و معتقدیم که باید با قدرت و قوت بیشتری انجام می گرفت اما بطور کل با توجه به همه شرایطی که آقای روحانی داشتند ما ایشان را موفق می دانیم و واقعا اگر که خدا این تفضل را نکرده بود و مردم هم این آگاهی را نداشتند و این دولت انتخاب نشده بود معلوم نبود که به سر این ملت و این مملکت چه می آمد بنابراین ما خدا را شاکریم و از زحمات جناب آقای روحانی و دولت ایشان هم تشکر می کنیم.

باید توجه داشته باشیم که در مسائل و رویداد های سیاسی هیچ گاه صفر و صد وجود ندارد و هر لحظه ممکن است اتفاقاتی بیفتد و حوادثی رخ بدهد ؛ بنابراین هیچگاه در بحث ها وتحلیل های سیاسی هیچ چیز را با قاطعیت عنوان نمی کنند و مجموعه عواملی که موجود است ، چه عملکرد آقای روحانی ، چه شرایط کشور ، چه وضعیت اصلاح طلب ها و نیروهایشان ، چه وضعیت اصولگرها و جریانات پایداری و مخالف آقای رییس جمهور، مجموع این تابلو نشان میدهد که آقای روحانی رقیب قدرتمندی نخواهد داشت و مردم به اتفاق و بیشتر از دوره اول به ایشان رای خواهند داد و ایشان با یک شرایط بهتری از دوره اول انتخاب خواهند شد.

رقبای آقای روحانی با سرعت در فضای رسانه ای خود عمل می کنند

درست نیست که فردی از یک تریبونی دهان بازکند و هرچه دلش خواست بگوید و کسی هم نباشد جواب درستی به او بدهد.

اصلا از لحاظ قانونی منع شده است که افراد این صحبت ها را بکنند ولی می بینیم که در برابر آنها هیچ مانعی نیست و آنها به راحتی صحبت می کنند زیرا که احساس کرده اند کسی نیست اعتراض کند و در برابر آنها با یستد و جریان مقابل نیز به دلیل اینکه دستگاههای تبلیغاتی قدرتمندی دارد از ایشان حمایت می کنند این در حالیست که کادر رسانه ای دولت آقای روحانی بسیار ضعیف است و آن طور که باید و لازم است اقدامات دولت را به اطلاع مردم نمی رساند.

در صورتیکه ما شاهد هستیم ، رقبای آقای روحانی با چه سرعتی در فضای رسانه ای خود عمل می کنند.

ضمن اینکه ما متاسفانه هم در گذشته و هم درحال در کل جامعه و حکومت خود با این مشکل مواجه هستیم و همچنان روشهای صحیح نقد کردن را نمی دانیم . برای مثال اگر از فردی خوشمان بیاید تعریف و تمجید می کنیم و او را به عرش می رسانیم و متقابلا اگر از فردی خوشمان نیاید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت وضعف آن فرد او را به خاک سیاه می نشانیم .

به نظر من این چند ماه باقی مانده فرصت خوبی است تا دولت روحانی بتواند نقاط ضعف خود را بپوشاند ونسبت به گذشته با مردم ارتباط بیشتری برقرار کند و حرفهایش را با مردم بزند و جلوی سم پاشی ها و جو سازی هایی را که ناجوانمردانه انجام می دهند را بگیرد همان گونه که در ارتباط با مسئله برجام توانست با تدبیر و پشتکار این موضوع را به انجام رساند بنابراین در ارتباط با مسائل داخلی نیز باید بگوییم که اینگونه نیست و می تواند امکان تحقق داشته باشد .

دولت موظف است برای احزاب و تشکل های سیاسی وقت بیشتری بگذارد

ضرورتی ندارد همیشه آقای روحانی به مجلس یا صدا و سیما بیایند یا در بحث ها شرکت کنند البته خیلی خوب است و ایشان قول داده بودند که هر ماه باید شرکت داشته باشند و با مردم صحبت کنند ؛ معمولا حجم کار و مراودات و رفت و آمدها به صورتی است که این قول ها عمل نمیشود ولی اعضای کابینه ، معاونین و گروههای دیگر می توانند در این زمینه فعالتر باشند .

بعنوان مثال شما در هفته دولت مشاهده کردید که وزرا درصدا و سیما از جمله آقای طیب نیا چطور در رابطه با بحث بانکها و عملکرد ایشان دفاع خوبی کردند و یا همین بحث برجام که به طور گسترده مطرح شد و مردم با این موضوع به خوبی آشنا شدند و ارتباط برقرار کردند اما بازهم تاکید می کنم این فعالیت ها باید افزایش پیداکند و بیشتر از قبل به آن پرداخته شود.

بعنوان مثال یک وزیر یا معاون رئیس جمهور به اصفهان سفر می کند و با گروههای تخصصی جلسه میگذارد ، بازدید دارد و به طور کل حجم کار فشرده است اما در عین حال اگر ایشان این نگاه را داشت که درکنار تمام اینکارها باید با گروههای سیاسی هم ملاقاتی داشته باشد و یکی و دوساعت از وقت خودش را به صحبت با گروههای سیاسی و شنیدن حرفهای آنها اختصاص میداد بسیار خوب بود اما شاهد چنین اقدامی نبودیم و ما این مسئله را بعنوان نقد به دولت آقای روحانی مطرح می کنیم و در مجموع کمتر شاهد بودیم که دولت آقای روحانی در این زمینه ها وقت بگذارد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :