تابناک: یک عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور رکود است، گفت: معمولا در کشورها در شرایط رکود، مالیات کاهش می‌یابد، اما متاسفانه در ایران، مالیات‌ها در حال افزایش است.
کد خبر: ۳۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 14 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمود اسلامیان امروز (چهارشنبه) در گردهمایی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی استان اصفهان با تشکر از استاندار اصفهان بابت بازگشایی آب رودخانه زاینده رود، اظهار کرد: وقتی زاینده رود را می‌بینیم، قلبمان باز می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مصیبت‌های بشر به دلیل زایل شدن عقل است، افزود: خوشبختانه دولتی با تدبیر و عقل در کشور حاکم شده است و هر زمان که عقل حاکم باشد، خیال مردم راحت است. بزرگترین ویژگی دولت عقلگرا بودن آن است و با وجود مصیبت‌هایی که به دلیل تحریم‌ها بر کشور وارد آمد، اما کشور با عقل و تدبیر در حال پیشروی است.

این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه کشور پس از دوران شاه عباس تاکنون تا به این اندازه قدرت نداشته است، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای به صورت مثبت در حال پیشروی است و این موضوع به دلیل قدرتمندی ایران در منطقه است.

اسلامیان ادامه داد: از دولتمردان انتظار داریم که برای کارآفرینی در کشور ارزش قایل شوند، اگر این موضوع عملیاتی شود با توجه به شرایط موجود به سرعت می‌توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

وی با بیان اینکه مسوول ایجاد رکود در کشورها دولت‌ها هستند نه مردم، اضافه کرد: از 100 سال پیش تا آخر دوره دولت هشتم میزان نقدینگی 68 هزار میلیارد تومان بود، اما ظرف هشت سال پس از آن 400 هزار میلیارد تومان به این میزان افزوده شد. این موضوع تورم و در نتیجه رکود در وضعیت اقتصادی کشور را باعث می‌شود.

این فعال بازرگانی تاکید کرد: مشکل اصلی اقتصاد کشور رکود است، به عنوان نمونه محصولات بسیاری در کارخانجات فولاد روی زمین مانده است.

اسلامیان با بیان اینکه رکود باید به گونه‌ای جبران شود، اظهار کرد: امیدواریم به بحث رکود و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی توجه شود. معمولا در کشورها در شرایط رکود، مالیات کاهش می‌یابد، اما متاسفانه در ایران، مالیات‌ها در حال افزایش است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار